کد مطلب: 

272464

افزایش پوشش فیبرنوری در منطقه مرکزی

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی رگولاتوری گفت: در راستای اجرای پروژه توسعه شبکه دسترسی ثابت مبتنی بر فیبرنوری، از ابتدای سال جاری در استان اصفهان ۱۸ هزار پورت آماده واگذاری به شهروندان شده و در شهر یزد نیز برای ۳۰ هزار خانوار پوشش ایجاد شده است.
 محمدتقی شفیعی

به گزارش سیتنا، محمدتقی شفیعی گفت: شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ تلکام) در شهرهای فولادشهر، بهارستان و مجلسی استان اصفهان ۱۸ هزار پورت برای واگذاری آماده و در شهر مبارکه ۲۰ کیلومتر کانال و فیبرکشی انجام داده است. همچنین شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات متعهد شده است در شهر یزد برای ۱۲۰ هزار خانوار پوشش ایجاد کند که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۰ هزار پوشش ایجاد کرده و قرار است در فاز دوم این پروژه، تا انتهای سال جاری برای ۳۰ هزار خانوار دیگر نیز پوشش ایجاد کند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی رگولاتوری افزود: گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل نیز از سه سال پیش ایجاد پوشش برای مشترکان در شهر قم را آغاز کرده و تاکنون برای بیش از ۱۳۰ هزار مشترک پورت قابل بهره‌برداری ایجاد کرده است.

وی درباره سایر تفاهم‌نامه‌هایی که در راستای پروژه توسعه شبکه دسترسی ثابت مبتنی بر فیبرنوری (FTTx)، در شهرهای تحت پوشش این منطقه منعقد شده است، عنوان کرد: با شرکت گسترش ارتباطات مبنا برای دسترسی حدود ۱۶۰ هزار خانوار در شهر اراک و گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل برای دسترسی حدود ۸۰ هزار خانوار در شهر ساوه تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی رگولاتوری با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش‌روی پروژه توسعه شبکه دسترسی ثابت مبتنی بر فیبرنوری، عنوان کرد: عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها برای به اشتراک‌گذاری زیرساخت‌ها و طولانی بودن فرآیندهای اداری مرتبط با این بخش از جمله مهمترین چالش‌هایی است که در منطقه مرکزی با آن روبه‌رو هستیم.

شفیعی با اشاره به نقش ادارات کل مناطق ۹ گانه رگولاتوری در حمایت از پروژه توسعه شبکه دسترسی ثابت مبتنی بر فیبرنوری در استان‌ها، افزود: برای از بین بردن موانع و رفع چالش‌ها، در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی اپراتورهای مجری طرح را به دستگاه‌های اجرایی معرفی کرده و دستگاه‌ها را به همکاری در پروژه FTTx ترغیب کرده‌ایم. علاوه بر این، جلسات پایش و کنترل پروژه با حضور نمایندگان اپراتورها، ادارات کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان‌ها و استانداری‌ها برگزار می‌شود تا چالش‌های موجود شناسایی و رفع شود.

اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی یکی از مناطق نه‌ گانه رگولاتوری در کشور است که استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قم و یزد را تحت پوشش و مدیریت دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-09-18 14:04

افزودن دیدگاه جدید