کد مطلب: 

272234

رابطه‌ی اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت و آزادسازی هزینه‌ها

یک کارآفرین و فعال اقتصادی، می‌گوید: از اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت مخابرات ایران می‌توان استفاده کرد تا مفهوم آزادسازی هزینه‌های واقعی تمامی مشاغل خرد و متوسط برای دولت تبیین گردد که این امر به صورت یک مرحله‌ای قابل انجام نیست و پیشنهاد می‌شود که اصلاح این تعرفه‌‌ها مانند صنعت برق به صورت پلکانی عملیاتی شود.
رابطه‌ی اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت و آزادسازی هزینه‌ها

دکتر مهرداد عالی پور هریسی در گفت‌وکو با خبرنگار سیتنا پیرامون اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، گفت: در خصوص افزایش تعرفه‌ها بهتر است به این نکته توجه کرد که باید کمتر با احساسات و بیشتر با واقعیت های میدان اقتصاد رفتار کرد. در برخی موارد گرانی‌ها از تصمیمات مسئولان مربوطه نشات نمی‌گیرد، بلکه به علت تصمیمات غلط در سطح کلان است، اما در هر صورت پذیرفتن این گرانی‌ها اجتناب ناپذیر است و باید ریشه‌ی آنها را در جای دیگری جست‌وجو کرد.

این کارآفرین، ادامه داد: دو واژه گرانی و گران فروشی در اقتصاد، همیشه مورد بحث قرار گرفته است، اما متاسفانه گاها معانی آنها ازهم تمیز نیافته است. گران شدن خدمات به دنبال گران شدن هزینه‌های نگهداری، از دست ندادن نیروهای متخصص و ده ها موارد دیگر که مربوط به ایجاد و توسعه سازمان‌ها در حوزه کارافرینی است، مطرح می‌باشد.

عالی پور، بیان کرد: در کشورهایی همانند کشورهای نفت خیز که تامین مالی خارج از تولید داخلی صورت می‌گیرد، سعی بر این است که با سرپوش گذاشتن بر هزینه‌ها حمایت گلخانه‌ای را گسترش دهند که این امر در نهایت نابودی بنگاه ها را در پی خواهد داشت، زیرا بنگاه‌ها با حداقل درآمد اداره می‌شوند و با افزایش هزینه‌های کشور، تبعات وحشتناکی در انتظار آنها خواهد بود.

بنیانگذار و مالک برند پنتر، تاکید کرد: از اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت مخابرات ایران می‌توان استفاده کرد تا مفهوم آزادسازی هزینه‌های واقعی تمامی مشاغل خرد و متوسط برای دولت تبیین گردد که این امر به صورت یک مرحله‌ای قابل انجام نیست و پیشنهاد بنده این است که اصلاح تعرفه‌ی تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران مانند صنعت برق به صورت پلکانی عملیاتی شود.

وی در تشریح این موضوع ادامه داد: بدین صورت کسانی که A مقدار استفاده دارند به صورت رایگان از خدمات مخابراتی بهره‌مند شوند و در مقابل کسانی که از A تا B مصرف دارند، یک درصد تعرفه مشخص از آنها دریافت شود و در همین جهت شرکت های درآمدزا نیز باید بر اساس شاخص هایی مانند تعداد پرسنل و میزان مصرف، هزینه‌ بیشتری را پرداخت کنند.

وی، گفت: در حوزه کارآفرینی، ما کسب‌وکارهایی را داریم که حتی در شرایط بد، شرایط خوبی را برای خود حفظ می کنند که علت آن دسترسی به منابع خاص، بازارهای خاص، ارائه محصول و یا خدمات خاصی است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-09-10 14:47

افزودن دیدگاه جدید