کد مطلب: 

272007

ایجاد شفافیت در اقتصاد با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه‌اندازی سامانه جامع تجارت از زیرساخت‌های مهم و شفافیت بخش اقتصاد است و روزانه پنج میلیون تراکنش در این سامانه انجام می‌گیرد که جلوگیری از قاچاق و کالای تقلبی، احتکار، مالیات و شفافیت برداشت از معادن از کارکردهای این سامانه است.
سیدرضا فاطمی امین

به گزارش سیتنا، سیدرضا فاطمی امین در ادامه سفر به قم با نمایندگان طلاب در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد و ضمن تشریح مسائل اقتصادی کشور گفت: بخش واقعی اقتصاد شفاف نبوده و به خوبی قابل کنترل نیست و اکثر برخوردهای انجام شده در این حوزه انفعالی و در مقابل عمل انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: شفافیت در بخش اقتصاد، رمز حل ریشه ای مشکلات در این حوزه است و اگر این بخش شفاف شود امور کشور را می توان با مالیات اداره کرد و وابستگی به نفت قطع، و رانت و سواستفاده ها از بین می رود.

فاطمی امین افزود: شفافیت بخش واقعی اقتصاد یکی از اولویت ها و اهداف دولت سیزدهم برای جلوگیری از انحراف منابع، افزایش کیفیت و بهره وری تولید است.

وی راه اندازی سامانه جامع تجارت را از زیرساخت های مهم و شفافیت بخش اقتصاد دانست و گفت: روزانه پنج میلیون تراکنش در این سامانه انجام می گیرد که جلوگیری از قاچاق و کالای تقلبی، احتکار، مالیات و شفافیت برداشت از معادن از کارکردهای این سامانه است.

وی در ادامه با تبیین برنامه های وزارت صمت در این خصوص افزود: تمام استعلامات به صورت الکترونیکی شده و فرایند صدور کارت بازرگانی فقط از طریق این بستر انجام می گیرد.

فاطمی امین ادامه داد: نظام توزیع به صورت دقیق برنامه ریزی شده و شفافیت زنجیره توزیع کالا به خوبی پیش می رود و با این اقدام نظام توزیع شفافیت بیشتری پیدا کرده است.

دیدار با آیات عظام نوری همدانی، سبحانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و جلسه با اعضای مجلس خبرگان رهبری و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم از دیگر برنامه های وزیر صنعت،معدن و تجارت در سفر یک روزه اش به قم بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-09-03 14:02

افزودن دیدگاه جدید