کد مطلب: 

271756

رشد فعالیت‌های گمرکی در منطقه شمال رگولاتوری

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال از رشد ۶۴ درصدی در حوزه ثبت سفارش و ترخیص کالا از پایانه‌های گمرکی منطقه شمال در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
 فرهاد جاویدی

به گزارش سیتنا، فرهاد جاویدی گفت: طبق آمارهای به دست آمده؛ ۸۵ درصد از کل واردات کشور در حوزه ICT توسط پایانه‌های گمرکی تحت نظارت منطقه شمال رگولاتوری انجام می‌شود. تعداد کل درخواست‌های ثبت سفارش و ترخیص کالا در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۱۴ هزار و ۸۶۳ پرونده و در همین بازه زمانی در سال گذشته ۹ هزار و ۴۶ پرونده بوده است.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه ابتدایی سال جاری، دو هزار و ۳۸۵ مورد درخواست ترخیص کالا ثبت شده است، عنوان کرد: تعداد درخواست‌های ترخیص گوشی تلفن همراه در چهار ماهه ابتدایی سال جاری هزار و ۶۶۲ مورد بوده است. یعنی ۶۹ درصد از کل درخواست‌های ترخیص شده، مربوط به ترخیص گوشی‌های تلفن همراه می‌شود.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال در ادامه به پرونده‌های ثبت سفارش اشاره کرد و افزود: در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۱۲ هزار و ۴۷۸ پرونده درخواست ثبت سفارش بررسی شده است که ۸۱ درصد از این پرونده‌ها مربوط به گوشی تلفن همراه است. علاوه بر این، میانگین زمان ثبت سفارش و ترخیص مربوط به گوشی تلفن همراه در چهار ماه ابتدای سال جاری دو روزکاری بوده است.

جاویدی یکی دیگر از حوزه‌های پر کار در منطقه شمال را بخش سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) دانست و گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۲۰ هزار و ۷۱۴ شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است، این رقم در سال گذشته ۲۰ هزار و ۷۲۴ مورد بوده است. با وجود آنکه تعداد شکایات تغییرات قابل توجهی نداشته، میانگین زمان پاسخگویی از هفت روزکاری به چهار روزکاری کاهش یافته است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال با اشاره به اینکه کیفیت پاسخگویی به شکایات و کاهش میانگین زمان پاسخگویی، از اهداف منطقه شمال است، افزود: با برگزاری جلسات داخلی و هم‌اندیشی بین کارشناسان، نمایندگان اپراتورها و مناطق توانسته‌ایم تاثیر بسزایی در کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات سامانه ۱۹۵ در این منطقه، بگذاریم.

وی یکی از سیاست‌های رگولاتوری را افزایش آگاهی مشترکان و مراجعه کنندگان به حقوق خود و وظایف اپراتورها دانست و عنوان کرد: به همین منظور تمام دفاتر ارائه دهنده خدمات ارتباطی ثابت و سیار، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نمایندگان رسمی اپراتورها موظف شده‌اند تا علاوه بر اطلاع‌رسانی درمورد نحوه و هزینه خدمات، با نصب تابلوهای سامانه ۱۹۵.cra.ir در دید عموم مراجعه کنندگان، آنها را با چگونگی ثبت شکایت خود آشنا سازند.

اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال یکی از مناطق نه‌گانه رگولاتوری در کشور است که استان‌های تهران، البرز، سمنان و مازندران را تحت پوشش و مدیریت دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-27 12:57

افزودن دیدگاه جدید