کد مطلب: 

271607

نماینده مجلس: دستاوردهای دانش‌بنیان به مسئولان و جامعه معرفی شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در راهبردهای اقتصادی کشور از اهمیت بالایی برخوردار هستند و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرایی و عمومی کشور می‌توانند بسته حمایتی خود را در این زمینه داشته باشند.
شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش سیتن، اکبر احمدپور نماینده مردم از حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت رویدادهای ترویجی برای معرفی و نمایش دستاورد شرکت‌های خلاق گفت: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، در راهبردهای اقتصادی کشور از چنان اهمیتی برخوردار هستند که هر گونه حمایت و پشتیبانی از آنان توجیه پذیر است. بدیهی است در این مسیر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرایی و عمومی کشور می‌توانند ایفای نقش کنند و بسته حمایتی خود را داشته باشند.

این نماینده مردم افزود: ممکن است گاهاً حمایت لازم از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، از سوی برخی ادارات مختلف، آنچنان که باید به صورت روان صورت نگیرد. برای اینکار باید ابتدا رابطه میان نهادهای مختلف اجرایی ، وزارتخانه‌ها، نهادهای عمومی را با زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت در کشور تقویت شود. روابط نیز در اثر شناخت شکل می‌گیرد. به همین دلیل باید سطح شناخت مسئولین مختلف اعم از مسئولین میانی یا مدیران پایین دستی را از این شرکت‌ها افزایش داد.

ارائه طرح‌های متنوع حمایتی

احمدپور ضمن تشریح روش‌های مختلف حمایتی افزود: برای افزایش سطح آشنایی مسئولین باید نمایشگاه‌های مختلفی از توانایی‌ها و داشته‌های شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و استارتاپ‌های نوظهر در سراسر کشور و به صورت مستمر و متناوب برگزار کرد. از مسئولین مختلف کارشناسان ادارت دولتی نیز دعوت کرد تا با حضور در این رویدادهای فناورانه و خلاق، با این شرکت‌ها آشنا شوند. همچنین این نهادها باید به صورت پیوسته نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان منعکس کنند تا در این فرایند همکاری‌های لازم شکل بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه بیان کرد: شهرستان خواف از بسترهای معدنی بسیار خوبی به ویژه در حوزه معادن سنگ آهن برخوردار است. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با تمرکز بر موضوع سنگ آهن فرایند استخراج و تولید و فرآوری آن را به صرفه تر کنند. همچنین رشتخوار نیز از ظرفیت کشاورزی و دامداری بالا برخوردار است. زعفران و پسته دیگر ظرفیت طبیعی منطقه است که می‌تواند محملی برای فعالیت شرکت‌های خلاق باشد. ما آمادگی داریم تا هر همکاری که لازم باشد را با این شرکت‌ها به عمل آوریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-22 11:16

افزودن دیدگاه جدید