کد مطلب: 

271567

مرکز پژوهش‌های مجلس، مطرح کرد: امکان انتخاب نمایندگان مجلس برای عضویت در نهادها، هیئت‌ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی

مرکز پژوهش‌های مجلس، با انتشار اظهارنظر کارشناسی درباره «طرح انتخاب نمایندگان در نهادها، هیئت ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی» تاکید دارد: هیأت رئیسه مجلس می تواند انتخاب نمایندگان برای عضویت در نهادها، هیئت ها، مجامع و شوراها را به صورت مخفی با دستگاه الکترونیکی انجام دهد.
مجلس

به گزارش سیتنا، اظهارنظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره «طرح انتخاب نمایندگان در نهادها، هیئت ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی»، می گوید:

طرح «انتخاب نمایندگان در نهادها، هیئت ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی» به شماره ثبت 794 به صورت یک فوریتی اعلام وصول شده و در جلسه مورخ 1401/5/12 کمیسیون آیین نامه داخلی با اصلاحاتی به تصویب رسیده است.

این طرح درصدد اصلاح فرایند انتخاب نمایندگان مجلس در نهادها و هیئت، مجامع و شوراها می باشد. در مصوبه کمیسیون بیان شده است که «در بند «1» ماده (۱۲۲) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی عبارت «نمایندگان مجلس در نهادها و هیئت ها، مجامع و شوراها» حذف و یک ماده به عنوان ماده (۱۲۲) مکرر به شرح زیر به قانون الحاق می شود:

ماده (۱۲۲) مکرر- هیئت رئیسه مجلس می تواند انتخاب نمایندگان برای عضویت در نهادها، هیئت ها، مجامع و شوراها را با دستگاه الکترونیکی انجام دهد.»

با توجه به اینکه در رأی گیری الکترونیکی خواندن و شمارش آرا ساده تر است؛ لذا کلیات آن مورد تأیید است. با این حال با رعایت قانون آیین نامه داخلی مجلس اصلاح این مصوبه به شرح زیر پیشنهاد می گردد:

«ماده واحده- یک تبصره به بند «1» ماده (122) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی الحاق می گردد:

هیأت رئیسه مجلس می تواند انتخاب نمایندگان برای عضویت در نهادها، هیئت ها، مجامع و شوراها را به صورت مخفی با دستگاه الکترونیکی انجام دهد.»

پیوستاندازه
PDF icon گزارش کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس531.59 کیلوبایت

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-08-21 10:05

افزودن دیدگاه جدید