کد مطلب: 

271308

حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌ بنیان صنعت برق

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از حمایت هفت هزار میلیارد تومانی از شرکت‌های دانش‌ بنیان صنعت برق خبر داد و اعلام کرد: شرکت‌های متقاضی می‌توانند درخواست خود را در سامانه غزال صندوق نوآوری ثبت کرده و یا به صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی مراجعه کنند.
روح‌الله ذوالفقاری

به گزارش سیتنا، دکتر روح‌الله ذوالفقاری گفت: در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش‌ بنیان و اشتغال‌آفرین» در سال 1401، برنامه ویژه‌ای با حمایت وزارت نیرو و شرکت توانیر برای کمک به تولید محصولات (کالا و خدمت) دانش‌ بنیان شرکت‌های صنعت برق و شرکت‌های فعال در حوزه اصلاح الگوی مصرف تدارک دیده شده است.

وی افزود: بر همین اساس، مبلغ هفت هزار میلیارد ریال منابع توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر به منظور اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌ بنیان صنعت برق در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته است و این صندوق برنامه‌های حمایتی را در پنج سرفصل «تکمیل و ارتقاء محصولات دانش بنیان»، «توسعه زیرساخت‌های تولید محصولات دانش بنیان»، «تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولید محصولات دانش بنیان»، «تحریک تقاضا و توسعه بازار محصولات» و «توسعه فعالیت‌های شتابدهی و مراکز نوآوری» تدارک دیده است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه با حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان، زمینه ورود فناوری‌های نوین به صنعت برق کشور تسهیل خواهد شد، گفت: می‌توان انتظار داشت علاوه بر تامین نیاز عملیاتی این صنعت با محصولات دانش‌ بنیان داخلی و پیشگیری از خروج ارز، در زمینه صادرات محصولات دانش‌ بنیان مرتبط با این حوزه نیز شاهد توسعه چشمگیری باشیم. همچنین استفاده از فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف صنعت برق، اعم از بخش تولید، شبکه توزیع، سیستم‌های نظارتی، هوشمندسازی و... می‌تواند موجب ارتقاء راندمان و بهره‌وری شده و مشکلات این صنعت را به حداقل برساند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین ضمن تقدیر از وزارت نیرو و شرکت توانیر در راستای تخصیص این منابع به شرکت‌های دانش‌ بنیان، ابراز امیدواری کرد که سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیز برنامه‌های مشابهی را در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور طراحی و اجرا کرده و موجبات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان را تسهیل کنند.

ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد که شرکت‌های متقاضی می‌توانند پس از مطالعه راهنمای دریافت این تسهیلات در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانیhttps://www.inif.ir/  و تعیین خدمت متناسب با نیاز خود، درخواست خود را با مراجعه به سامانه غزال صندوق نوآوری به نشانی https://ghazal.inif.ir/ و یا با مراجعه به صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی ثبت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-08-13 11:54

افزودن دیدگاه جدید