کد مطلب: 

271057

کاهش متوسط زمان پاسخگویی به شکایات در سامانه ۱۹۵

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق گفت: متوسط زمان پاسخگویی به شکایات ثبت شده مربوط به منطقه شمال شرق در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، از هفت روز به چهار روز کاهش پیدا کرده است.
محمد شمسایی

به گزارش سیتنا، محمد شمسایی گفت: با وجود افزایش ۲۵ درصدی شکایات در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰، متوسط زمان رسیدگی به شکایات در منطقه شمال شرق حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در چهار ماه ابتدایی سال جاری، ۱۲ هزار و ۱۳۱ شکایت در سامانه ۱۹۵ مربوط به منطقه شمال شرق رگولاتوری توسط کاربران ثبت شده است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۱۴ مورد آن رسیدگی شده است، در همین بازه زمانی در سال گذشته، از ۹ هزار و ۶۹۱ شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵، ۹ هزار ۶۸۸ شکایت رسیدگی شده است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق درباره اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به شکایات، عنوان کرد: یکی از اقدامات اساسی منطقه شمال شرق برگزاری جلسات مستمر هم‌اندیشی با نمایندگان اپراتورها است. علاوه بر این، کمیته رسیدگی به شکایات در منطقه به صورت مستمر شکایات ثبت شده در سامانه را پیگیری کرده و در صورت نیاز با اپراتورها مکاتباتی را انجام می‌دهد.

شمسایی یکی از دلایل افزایش میزان شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ را افزایش آگاهی مشترکان درباره این سامانه دانست و بیان کرد: در منطقه شمال شرق تمام دفاتر و نمایندگی‌های اپراتورها و نیز دفاتر پیشخوان دولت موظف شدند تا به مشترکان خود اطلاع دهند که تمام کاربران سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت http://۱۹۵.cra.ir شکایت‌های خود را در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان ثبت و پیگیری کنند.

یکی از دلایل افزایش میزان شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵، افزایش آگاهی مشترکان درباره این سامانه است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق ارائه اطلاعات لازم به مشترکان درباره قوانین و مقررات مرتبط با استفاده از سیم‌کارت‌ها و تعهدات اپراتورها را یکی دیگر از اقدامات انجام شده به منظور آگاهی‌رسانی مشترکان دانست و گفت: علاوه بر آگاه‌سازی مشترکان، انعکاس دایمی مشکلات ارتباطی در سطح روستاهای بدون تعهد اپراتورها به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از دیگر اقدامات این منطقه است.

شمسایی با اشاره به اینکه مشکلات ارتباطی در حوزه سیار یکی از موضوعات اساسی در حوزه ارتباطی کشور بوده و تنها به یک منطقه محدود نمی‌شود، عنوان کرد: به دلیل آنکه شبکه فیبر نوری باعث توسعه ارتباطات ثابت شده و کیفیت شبکه ارتباطی سیار را ارتقا می‌دهد، راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت پرسرعت (اجرای پروژه فیبرنوری تا منازل) به یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم تبدیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن پروژه توسعه فیبرنوری (FTTx) برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: از اقدامات منطقه شمال شرق رگولاتوری در راستای اجرایی شدن پروژه FTTx می‌توان به انعقاد قرارداد اجرای پروژه تامین زیرساخت شبکه بر بستر فیبرنوری (FTTH) گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل با شهرداری مشهد و انعقاد تعهدنامه شرکت های‌ وب در اجرای پوشش و ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری (FTTH) در شهر گرگان اشاره کرد.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق در ادامه افزود: شرکت مخابرات ایران از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان تیرماه سال جاری، سه هزار پورت پرسرعت در خراسان رضوی و ۳۱۴ پورت پرسرعت در خراسان شمالی تحویل مشترکان داده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (4 رای)
سیتنا 5
2022-08-03 15:15

افزودن دیدگاه جدید