کد مطلب: 

270747

نماینده مجلس: شرکت‌های خلاق پل عبور از مشکلات اقتصادی هستند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور، همان ملات مناسبی هستند که می‌توانند شکاف ما و برخی کشورهای توسعه یافته را پر کنند و مانند پلی عمل کنند که کشور را از دره مشکلات تولیدی، صنعتی و اقتصادی عبور دهند و مسیر پیشرفت را بسیار کوتاه‌تر کنند.
جعفر قادری

به گزارش سیتنا، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به مباحث نظری صورت گرفته و سیاستگذاری‌های کلان کشور، شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور، همان ملات مناسبی هستند که می‌توانند شکاف ما و برخی کشورهای توسعه یافته را پر کنند. این شرکت‌ها می‌توانند به مثابه پلی عمل کنند که کشور را از دره مشکلات تولیدی، صنعتی و اقتصادی عبور می‌دهد و مسیر پیشرفت را بسیار کوتاه‌تر می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که کشورها و ملت‌ها، مانند واحدهای بزرگ تجاری، اقتصادی عمل می‌کنند و هر کدام تلاش دارند تا در عرصه رقابت‌های جهانی محصولاتی رقابتی‌تر تولید و عرضه کنند، ادامه داد: ما برای آن که محصولاتمان در همه عرصه‌ها توان رقابت داشته باشد، باید بر خلاقیت و دانش درونی تکیه کنیم، این شرکت‌ها نیز همان ظرف مناسبی هستند که قرار است، این دانش و خلاقیت را شکوفا کنند.

قادری، با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه لزوم حمایت همه جانبه از شرکت‌های خلاق و نوآور گفت: نامه اخیر رهبری به سران قوا در بحث الزام همسویی و حمایت بیشتر از شرکت‌های خلاق و صنایع و فناوری‌های نرم، نشانگر اهمیت این حوزه است. ما در کشور حجم بالای فارغ‌التحصیل داریم که ظرفیت جذب همه آنها در بدنه اجرایی و دولتی وجود ندارد. کارآفرینی و تاسیس شرکت‌های کوچک، متوسط و خلاق، می‌تواند ضمن اشتغال‌زایی برای این جوانان، زمینه خلق ثروت بیشتر برای کشور را تسهیل کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ضمن آنکه حمایت از شرکت‌های خلاق را سیاست قطعی نظام خواند، بیان کرد: همانگونه که رئیس جمهور محترم به نیکی اشاره کردند، مدیران و مسئولینی که توان انطباق با این سیاست‌ها را ندارند، باید از عرصه فعالیت کنار بروند، بنابراین کلیه دستگاه‌های اجرایی به ویژه در استان‌ها باید بر خود لازم بدانند که زمینه توسعه همکاری حداکثری با مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان را فراهم کنند.

کارآفرینی و تاسیس شرکت‌های کوچک، متوسط و خلاق، می‌تواند ضمن اشتغال‌زایی برای این جوانان، زمینه خلق ثروت بیشتر برای کشور را تسهیل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، گفت: ابلاغ قانون تسهیل فضای کسب و کار، تلاشی بود تا زمینه مانورهای سلیقه‌ای برخی مدیران و پاره‌ای سنگ‌اندازی‌ها، کاهش پیدا کند. بدیهی است که کلیه فعالان خلاق وفناور می‌توانند در کلیه شهرستان‌های کشور، علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با ارائه گزارش به کمیسیون‌های مانند کمیسیون آموزش، اقتصاد و کمیته جهش تولید مجلس شورای اسلامی، کمک کنند تا موانع هر چه بیشتر کاهش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-07-25 13:51

افزودن دیدگاه جدید