کد مطلب: 

270678

30 خدمت جدید به مرکز ملی تبادل اطلاعات اضافه شد

گذرگاه خدمات دولت (GSB) در خرداد ماه به ارائه یک هزار و 394 خدمت پرداخت که نسبت به ماه گذشته 30 خدمت افزایش یافته است.
 مرکز ملی تبادل اطلاعات

به گزارش سیتنا، با اضافه شدن 30  خدمت جدید، تعداد خدمات گذرگاه خدمات دولت در خردادماه سال جاری به عدد 1394 رسید.

اهم خدمات جدید افزوده شده به این گذرگاه می توان به سامانه نیما متعلق به بانک مرکزی، سامانه ابطال رسید قطعی دستگاهی متعلق به وزارت صمت، خدمات اطلاعات شاخص‌ها در یک روز وآخرین اطلاعات شاخص‌ها متعلق به سازمان بورس و اوراق بهادار و دریافت اطلاعات خروج اتباع بیگانه از کشور اشاره کرد.

بنا به آمار دریافتی از مرکز ملی تبادل اطلاعات، میزان کل تراکنش‌های انجام شده در سه ماهه ابتدایی سال جاری، حدود 658 میلیون تراکنش است. در ماه خرداد، دو سرویس‌دهنده جدید و شش سرویس‌گیرنده جدید به این گذرگاه افزوده شده و به این ترتیب تعداد 70 دستگاه سرویس‌دهنده و 302 سرویس‌گیرنده به ثبت رسیده است.

•سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده‌های برتر

سازمان‌ ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت کشور همانند ماه‌های گذشته از میان 68 دستگاه در صدر فهرست سرویس‌دهنده‌های برتر قرار داشتند. در سوی دیگر، وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اجتماعی از میان 348 دستگاه متصل به مرکز ملی تبادل اطلاعات، بیش‌ترین تعداد تراکنش استفاده از خدمات الکترونیکی را به خود اختصاص دادند و سرویس‌گیرنده‌های برتر شدند.

از جمله استعلام پرکاربرد دستگاه‌های دولتی از  مجموع انجام حدود 213 میلیون تراکنش در خرداد ماه می‌توان به استعلام هویتی ثبت احوال، خدمت انطباق کدملی با شماره همراه(شاهکار)، استعلام واکسن وزارت بهداشت، استعلام سوابق فارغ التحصیلی بر اساس کدملی و استعلام بیماری کرونای سکوی ایران، اشاره کرد.

از جمله استعلام پرکاربرد دستگاه‌های دولتی از  مجموع انجام حدود 213 میلیون تراکنش در خرداد ماه می‌توان به استعلام هویتی ثبت احوال، خدمت انطباق کدملی با شماره همراه(شاهکار)، استعلام واکسن وزارت بهداشت، استعلام سوابق فارغ التحصیلی بر اساس کدملی و استعلام بیماری کرونای سکوی ایران، اشاره کرد.

•پرکاربردترین خدمات استعلامی کسب و کارها

گذرگاه خدمات عمومی دولت(PGSB) که به ارایه خدمات میان دستگاه‌های اجرایی و کسب و کارها می‌پردازد، درخرداد ماه شاهد افزایش تعداد خدمات، سرویس‌دهندگان و سرویس‌گیرندگان خود بود.

بر اساس این گزارش در خرداد ماه، میزان خدمات این سامانه به 227 خدمت، تعداد سرویس دهندگان به 34 دستگاه، تعداد سرویس‌گیرندگان به 663 دستگاه و میزان تراکنش‌های ثبت شده به حدود 64 میلیون بار رسید.

در همین راستا، عنوان سرویس‌دهنده‌های برتر در PGSB به وزارت کشور، سازمان امور و اداری استخدامی کشور و سازمان فناوری اطلاعات ایران تعلق گرفت. در مقابل از میان 663 کسب‌وکار و دستگاه اجرایی متصل به مرکز ملی تبادل اطلاعات، شرکت ایده گزین ارتباطات روماک (اسنپ)، وزارت آموزش و پرورش و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، گیرنده بیشترین خدمات بودند.

خدمات استعلام بیماری کرونا سکوی ایران من، سامانه امید امور استخدامی، ارسال پیامک نظرسنجی سازمان امور اداری و استخدامی، ارسال پیام کوتاه سازمان فناوری اطلاعات ایران و سرویس شاهکار، عنوان  پرکاربرد‌ترین استعلام‌های PGSB را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-23 11:34

افزودن دیدگاه جدید