کد مطلب: 

270541

معاون پلیس فتا: اجاره درگاه پرداخت الکترونیکی به دیگران جرم است

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، گفت: اجاره کارت عابر بانک، دستگاه پوز، اپلیکیشن پرداخت و یا هر درگاه پرداخت الکترونیکی به افراد دیگر ممنوع است و در هنگام کشف جرم اولین فردی که مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد فرد اجاره دهنده خدمات پرداخت است.
سرهنگ رامین پاشایی

سرهنگ رامین پاشایی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون استفاده سایت‌های قمار و شرط بندی از برخی درگاه‌های بانکی داخلی برای تبادلات مالی، گفت: سیستم های پرداخت بانکی به پلیس فتا مربوط نمی‌شود، اما در رابطه با حوزه این خدمات باید عرض کنم که بانک، سیستم‌های بانکی همچون اینترنت بانک، کارت عابر بانک و شماره شبا را در اختیار مردم قرار داده است.

وی، ادامه داد: این‌ها مواردی است که متعلق به یک فرد است، یعنی بر اساس هویت یک فرد که هویت آن اعتبارسنجی و اعتمادسنجی می‌شود، در اختیار آن فرد قرار می‌گیرد.

سرهنگ پاشایی، اظهار کرد: برخی افراد خدمات الکترونیک بانکی که در اختیارشان قرار گرفته است را اجاره می‌دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، خاطرنشان کرد: اجاره کارت عابر بانک، اجاره دستگاه پوز و تمام ابزاری که به نام شخص و به اعتبار یک شخص اتفاق می‌افتد، ممنوع است و پلیس فتا به محض اینکه متوجه این مورد شود، اقدام می‌کند.

سرهنگ پاشایی، در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، افزود: در حال حاضر بیشتر حساب‌هایی که مسدود می‌کنیم حساب‌های افرادی است که شماره کارت‌ یا درگاه پرداخت الکترونیکی خود و یا اپلیکیشن پرداخت خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و متاسفانه در هنگام کشف جرم اولین کسی که مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد خود این فرد است، اما در مورد اینکه چه راهکاری باید داشته باشیم تا این اتفاق نیافتد باید از مسوولین محترم بانک مرکزی پرسید.

 اجاره کارت عابر بانک، اجاره دستگاه پوز و تمام چیزهایی که به نام شخص و به اعتبار یک شخص اتفاق می‌افتد، ممنوع است و پلیس فتا به محض اینکه متوجه این مورد شود، اقدام می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، در پایان تاکید کرد: در صورتی که این اتفاق رخ دهد جرم به حساب می‌آید و اگر فردی اینترنت بانک خود یا شماره کارت‌شان را در اختیار کسی قرار دهد و جرمی اتفاق افتد، آن فرد باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2022-07-19 10:22

افزودن دیدگاه جدید