کد مطلب: 

270476

توسعه کسب‌وکارهای روستایی با فعالیت سامانه روستا بازار

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: سامانه روستا بازار به عنوان یک بستر مناسب برای فروش بدون واسطه محصولات روستاییان کشور فراهم شده تا کمک کننده توسعه کسب‌و‌کار در این مناطق باشد.
 شرکت ملی پست ایران

به گزارش سیتنا، محمود لیائی با بیان این مطلب در دیدار با جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی، از اجرای طرح ملی روستا بازار در سطح کشور خبرداد و اظهار کرد: در این طرح بستر فروش بدون واسطه محصولات روستاییان فراهم شده است.

وی بیان کرد: طرح روستا بازار با کمک پست راه‌اندازی شده تا روستاییان بتوانند محصولات خود را بدون واسطه در اقصی نقاط کشور به دست مشتریان برسانند.

به گفته لیائی اگر این طرح به درستی اجرا شود کمک خوبی به روستاییان خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار کرد: پست این امکان را فراهم کرده تا بسیاری از نیازهای جامعه را با کمترین هزینه‌ها پوشش دهد.

وی تصریح کرد: روستاییان در سامانه روستا بازار محصولات خود را معرفی می کنند و شبکه پست می‌تواند نقش لجستیکی در فروش و معرفی محصولات داشته باشد.

روستاییان در سامانه روستا بازار محصولات خود را معرفی می کنند و شبکه پست می‌تواند نقش لجستیکی در فروش و معرفی محصولات داشته باشد.

لیائی خاطرنشان کرد: استفاده از این سامانه به حذف واسطه‌ها و رونق کسب‌وکارهای اینترنتی در روستاها منجر می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ارائه خدمات پستی در دفاتر ICT روستایی، متذکر شد: شرکت پست در راستای توسعه اشتغال در روستاها، کمک به جلوگیری از مهاجرت روستاییان و توسعه اشتغال روستایی درفروش تولیدات کالاهای بومی محلی، نسبت به احیا و توسعه دفاتر ICT روستایی اقدام کرده است.

به گفته وی، افزایش دفاترICT روستایی در توسعه تجارت الکترونیک در روستاها نقش بسزایی دارد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن استقبال از سامانه روستا بازار و تاکید بر اطلاع‌رسانی مناسب برای معرفی این سامانه، ارائه سرویس‌های نوین پستی در استان به‌خصوص توزیع محصولات کویر تایر را قابل تحسین برشمرد.

همکاری در لجستیک پروژه‌های فروش اینترنتی استان از جمله زعفران قاینات توسط پست از دیگر موارد مطروحه توسط وی بود که این موضوع را در این استان حائز اهمیت دانست.

بازدید از شرکت کویر تایر و فرآیند تولید لاستیک و رهسپاری توسط پست، دیدار صمیمانه با کارکنان اداره کل پست خراسان جنوبی و شنیدن مشکلات و نظرات آنان، حضور در نشست شورای اداری پست استان و بازدید از پست شهرستان قائن از دیگر برنامه های سفر دو روزه لیائی به این استان بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-16 15:23

افزودن دیدگاه جدید