کد مطلب: 

270410

ارتقاء جایگاه پژوهشگاه ارتباطات به عنوان دید‌ه‌بان در حوزه فاوا

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قصد داریم که در راستای تقویت نقش پژوهشگاه ارتباطات، به عنوان دیده‌بان و پیشران صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور، قدم‌های موثرتری برداریم.
 سید محمد رضوی‌زاده

به گزارش سیتنا، نشست تخصصی "دولت هوشمند؛ ابعاد و چالش ها" با حضور متخصصین و پژوهشگران حوزه فاوا، همزمان به دو صورت حضوری و برخط در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

سید محمد رضوی‌زاده در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های علمی - تخصصی، اظهار کرد: در راستای ارتقاء جایگاه پژوهشگاه به عنوان دید‌ه‌بان در حوزه فاوا و بازوی مشاور وزارت ارتباطات، برنامه‌های متعددی را در دست اجرا داریم و یکی از این برنامه‌ها، برگزاری نشست‌های عملی تخصصی است که از این پس به طور منظم و مداوم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد که موضوعات این نشست‌ها، با توجه به الویت های وزارت ارتباطات، نیازهای بخش فاوای کشور و پیشرفت های جهانی در این حوزه تعیین خواهد شد که موضوعاتی نظیر شبکه ملی اطلاعات و دولت هوشمند در صدر این اولویت ها قرار دارند.

رضوی زاده گفت: در این سری از نشست‌های تخصصی تلاش می شود که از تمام ظرفیت ها و دانش موجود در بین پژوهشگران پژوهشگاه، نخبگان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها، پژوهشگران مراکز علمی و تحقیقاتی، متخصصان بخش خصوصی و همچنین مدیران و کارشناسان دستگاه های زیرمجموعه وزارت ارتباطات، استفاده شود.

در نشست‌های تخصصی تلاش می شود که از تمام ظرفیت ها و دانش موجود در بین پژوهشگران پژوهشگاه، نخبگان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها، پژوهشگران مراکز علمی و تحقیقاتی، متخصصان بخش خصوصی و همچنین مدیران و کارشناسان دستگاه های زیرمجموعه وزارت ارتباطات، استفاده شود.

بر اساس این گزارش در اولین جلسه از این سری نشست ها که به مبحث دولت هوشمند اختصاص یافت، در ابتدا  نسرین دسترنج، استادیار و مدیر گروه خدمات و محتوای الکترونیکی پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه، با ارائه نتایج مطالعات پژوهشی انجام شده در پژوهشگاه، ضرورت تغییر پارادایم از دولت الکترونیک به دولت دیجیتال و اثرگذاری آن بر مفاهیمی مانند: بازآفرینی روابط بین دولت‌ها و مردم، گسترش میزان مشارکت ذینفعان، شهروندان توانمندتر، افزایش مسئولیت پذیری در بخش دولتی و راه‌های جدید برای ایجاد هوشمندی جمعی را بیان کرد.

سپس در بخش دوم نشست، احسان کشتکاری، عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران و حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان مذکور، درخصوص چالش‌ها، اقدامات و برنامه‌های اجرایی با توجه به مأموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات به سخنرانی پرداختند. همچنین در بخش پایانی، سخنرانان نشست به پرسش‌های مطروحه از سوی شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

شایان ذکر است در کنار برگزاری این نشست به صورت حضوری، بیش از ۵۰ نفر از متخصصان، پژوهشگران و علاقمندان بخش نیز به صورت برخط در جلسه حضور داشتند.

سلسله نشست‌های علمی - تخصصی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از این پس به صورت مستمر و منظم برگزار و از طریق وب سایت و سایر کانال های ارتباطی پژوهشگاه، اطلاع رسانی خواهد شد..

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-14 12:15

افزودن دیدگاه جدید