کد مطلب: 

270244

وحدت: اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند محرک وجوه توسعه در استان یزد باشد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام آنکه اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند محرک وجوه توسعه در استان یزد باشد، بر ضرورت افزایش حمایت‌های مسئولان این استان از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تاکید کرد.
دکتر علی وحدت

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت در جلسه ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد که صبح پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه جاری به ریاست استاندار یزد برگزار شد، با اشاره به شرایط این استان و ظرفیت‌های آن در حوزه فناوری گفت: من از آقای استاندار برای دغدغه‌ای که در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دارند، تشکر می‌کنم. استان یزد مولد ثروت‌های عظیمی در کشور است و باید از این تولید ثروت در جهت توسعه استان نیز بهره گرفت.

وی افزود: به نظر می‌رسد که نگرش رایج در استان یزد نسبت به توسعه در سال‌های اخیر با اشکالاتی همراه بوده است. در حوزه توسعه‌ نکته‌ای که باید بدانیم این است که آیا فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، تاثیری در زندگی مردم نیز خواهد داشت؟

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: به نظر می‌رسد در استان یزد به یک حکمرانی منطقه‌ای هوشمند نیاز داریم. این حکمرانی با پایشی که انجام می‌دهد می‌تواند امکانات زیست‌بوم فناورانه استان را نیز به خدمت نیازهای آن درآورد.

وحدت در ادامه به سندی اشاره کرد که در استانداری یزد تدوین شده است و گفت: سند «یزد نوین» که به همت استانداری تدوین شده، سندی حائز اهمیت است و باعث خوشحالی است که مدیریت استان، مسئله یزد را به خوبی فهمیده‌اند و این خود گامی رو به جلوست.

استان یزد مولد ثروت‌های عظیمی در کشور است و باید از این تولید ثروت در جهت توسعه استان نیز بهره گرفت.

وی پس از این یادآور شد که سند «یزد نوین» در دو حوزه اقتصاد فناوری و گردشگری متمرکز است و اضافه کرد: این مغتنم است که مدیریت استان ظرفیت‌های یزد را به خوبی دریافته و برای آن برنامه‌ریزی دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: ظرفیت مهمی که می‌تواند به مردم و آینده یزد کمک کند، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است. اگر در سطح  کشور نگاه کنیم، می‌بینیم در اقتصاد دانش‌بنیان اتفاقات مهمی افتاده است و رشد آن در هر حوزه‌ای از کشاورزی گرفته تا تجهیزات پزشکی واقعا تصاعدی است‌.

وحدت افزود: باید همین فرایند در استان نیز طی شود که تحقق آن پیش از هر چیز به ایجاد و تثبیت زیرساخت‌ها نیاز دارد. نیروی انسانی متخصص در استان و نیز ظرفیت‌های علمی دانشگاه یزد از جمله نقاط بالقوه‌ای هستند که باید هر چه زودتر از آن‌ها حمایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری استان یزد، صندوق پژوهش و فناوری استان و دیگر بازیگران زیست‌بوم نوآوری استان باید ظرفیت‌های خود را برای تسریع توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان بالا ببرند، یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز هر حمایتی را که برای دسترسی به این هدف لازم باشد، به ثمر می‌رساند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان اظهار کرد: امیدواریم تا سال آینده تامین مالی حوزه فناوری و نهادهای مختص اقتصاد دانش‌بنیان مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری تخصصی معادن یا کاشی‌کاری در استان یزد به طور کامل شکل گیرد تا استان گام‌های بلندتر و سریع‌تری در توسعه زیست‌بوم نوآوری بردارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2022-07-09 11:43

افزودن دیدگاه جدید