کد مطلب: 

270172

سردار جلالی: بالاترین مسئول هر دستگاه، متولی دفاع و امنیت سایبری است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه این سازمان یک نهاد حاکمیتی، ناظر و سیاست گذار پدافند سایبری است، گفت: طبق قوانین موجود، مسئول تامین امنیت سایبری در برابر حملات، بالاترین مقام آن دستگاه است.
سردار جلالی

به گزارش سیتنا، سردار دکتر غلامرضا جلالی در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده دشمن برای آسیب‌رساندن به زیرساخت‌های حیاتی کشور به ویژه از طریق جنگ سایبری اظهار کرد: دشمنان ملت ایران برای آسیب زدن به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور راهبرد عملیات ترکیبی را اتخاذ کرده است. دشمن ابتدا نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی کرده و سپس با استفاده از همین نقاط ضعف بضربه می‌زند. معمولاً چنین آسیب‌پذیری‌هایی، آسیب‌پذیری ذاتی است که در سیستم‌های سایبری وجود دارد و فرصت حمله سایبری را در اختیار دشمنان قرار می‌دهد.

رژیم صهیونیستی آغازگر جنگ سایبری علیه دولت و ملت ایران است

وی افزود: علاوه بر آسیب‌پذیری ذاتی که در فضای سایبر وجود دارد در برخی موارد نیز دشمن از کم‌توجهی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برای ایجاد اختلال در روند خدمات‌رسانی به مردم استفاده می‌کند. به دلیل جنگ سایبری که رژیم صهیونیستی علیه ایران در دستور کار قرار داده است عوامل این رژیم جعلی با پادویی جریان نفاق تلاش گسترده‌ای برای آسیب رساندن به زیرساخت‌های ارتباطی و خدماتی کشور می‌کنند که اغلب آنها با شکست مواجه شده و دفع می گردد و در مواردی نیز به طور موقت اختلال‌هایی را ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمنان می‌کوشند با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای ابعاد این حملات را بزرگ‌تر از آنچه در واقعیت است نشان دهند، افزود: سازمان پدافند غیرعامل در همین زمینه تأکید و تمرکز ویژه‌ای بر مصون‌سازی زیرساخت‌های حساس، حیاتی و مهم کشور دارد. در همین راستا دستورالعمل‌های عملیاتی تهیه و در اختیار همه دستگاه‌ها قرار گرفته و همچنین گروه‌های نظارت و ارزیابی آسیب‌پذیری سایبری به سازمان مختلف اعزام شده است.

به دلیل جنگ سایبری که رژیم صهیونیستی علیه ایران در دستور کار قرار داده است عوامل این رژیم جعلی با پادویی جریان نفاق تلاش گسترده‌ای برای آسیب رساندن به زیرساخت‌های ارتباطی و خدماتی کشور می‌کنند که اغلب آنها با شکست مواجه شده و دفع می گردد و در مواردی نیز به طور موقت اختلال‌هایی را ایجاد می‌کنند.

جلالی ادامه داد: در شرایطی که احتمال بروز مخاطرات سایبری افزایش می‌یابد هشدارهای عملیاتی صادر و در وضعیت عادی نیز به سمت امن‌سازی زیرساخت‌ها حرکت می‌کنیم ولی این به معنای آن نیست که در این حوزه ها عقب‌ماندگی نداریم. به دلیل آنکه در سال‌های اخیر برخی سیاست های توسعه سریع بدون توجه به ملاحظات امنیت، ایمنی و دفاع اجرا شده است باید به سرعت تهدیدات موجود را شناسایی و آن‌ها را رفع کرد.

نهادهای مختلفی در خصوص امنیت سایبری کشور مسئولیت دارند

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های گسترده سازمان پدافند غیرعامل کشور در تعامل با تمامی بخش های مسئول در حوزه امنیت سایبری از جمله مرکز ملی فضای مجازی،افتای ریاست جمهوری، مرکز ماهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و... به تصویب کلیات قانون پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها عمل به الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل را امری مستحبی می دانند و همین سهل انگاری ها منجر به بروز برخی اختلال در خدمات به مردم می شود.

بالاترین مسئول هر دستگاه متولی دفاع و امنیت سایبری است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه این سازمان یک نهاد حاکمیتی، ناظر و سیاست گذار پدافند سایبری است، گفت: طبق قوانین موجود مسئول تامین امنیت سایبری در برابر حملات بالاترین مقام آن دستگاه است.

دستگاه ها از محل آسیب پذیری های اعلام شده آسیب ببینید پیگیری قانونی می کنیم

سردار جلالی با اشاره به برگزاری رزمایش های دوره ای سایبری گسترده در زیرساخت های کشور گفت: آسیب پذیری های این بخش ها به صورت مکتوب به مسئولان ذی ربط اعلام شده است و اگر دستگاهی از محل آسیب پذیری های اعلام شده لطمه بخورد و خدمات به مردم دچار اختلال شود سازمان پدافند غیرعامل کشور حتما این موضوع را از طریق مراجع ذی ربط پیگیری قانونی خواهد کرد.

مدافعان امنیت و دفاع سایبری کشور را نباید تضعیف کرد/ دشمن نوع مدرنی از تروریسم را به راه انداخته است

وی با بیان اینکه البته این موضوع نباید به تضعیف سربازان جبهه امنیت دفاع سایبری کشور در دستگاه ها و زیرساخت ها منتج شود، گفت: نباید فراموش کنیم که رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت کار نوع مدرنی از تروریسم و خشونت را علیه ملت ایران در قالب جنگ سایبری زیرساختی برپا کرده اند که این مساله باید از سوی محافل و مجامع بین المللی به جد محکوم گردد.

همچون هشت سال دفاع مقدس، جنگ سایبری نیز منتج به حذف آسیب پذیری ها و ارتقای بازدارندگی می شود

سردار جلالی در پایان تاکید کرد: هرچند دشمن در برخی حملات به صورت موقت توانسته است اختلال هایی را ایجاد کند اما مطمئنا این حجم از جنگ سایبری علیه کشور، باعث می شود تمامی آسیب پذیری های ما در حوزه سایبری برطرف شود همانطور که هشت سال دفاع مقدس در نهایت منتج به توسعه بازدارندگی دفاعی در کشور شد این مدل جنگ ها نیز منتج به بازدارندگی سایبری کشور خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آسیب پذیری دشمنان در حوزه سایبری قطعا بیش از کشور ماست، گفت: جمهوری اسلامی حق دفاع مشروع در برابر تهاجمات سایبری با منبع مشخص از کشورهای متخاصم را برای خود محفوظ می‌دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-07-06 11:51

افزودن دیدگاه جدید