کد مطلب: 

270170

وزیر صمت: صنعت فولاد ایران به بلوغ رسیده است

وزیر صمت، گفت: صنعت فولاد ایران به بلوغ رسیده است و توانمندی‌هایی در بخش‌های مختلف داریم که نهادینه شده و حاصل تلاش فعالیت صنعت‌گران در بخش فولاد است؛ اما با وجود این‌که صنعت فولاد رو به رشد است، اما باز هم باید به سمت ارزش افزوده برویم.
سیدرضا فاطمی امین

به گزارش سیتنا، سیدرضا فاطمی امین افزود: فولاد مبارکه در حوزه مدیریت بازار توانسته کسری تولید را تأمین کند تا بازار متعادل شود، همچنین در حوزه فناوری نیز اقدامات خوبی انجام شده و در این منطقه مصرف آب چیزی حدود سه لیتر برای هر تن فولاد است که به شدت پایین بوده و رکورد مناسبی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های بنده که از چند ماه پیش پیگیر آن بودم، تولید فولادهای ویژه است که برای هسته ترانس فورماتور استفاده می‌شود و فولاد مبارکه که فعالیت‌های تحقیق و توسعه نیز انجام می‌دهد، پیگیر این موارد است.

وزیر صمت درمورد بازدید خود از مجتمع فولاد مبارکه نیز بیان کرد: بازدید امروز من برای بررسی حمله سایبری هفته گذشته که به سیستم‌های الکترونیکی و اتوماسیون اینجا صورت گرفت، انجام شده است، هرچند حدود سه روز پس از این‌حمله که بسیار هم گسترده بود با کاری جهادی فعالیت‌ها به روال گذشته بازگشت و تنها دو روز اختلال در تولید داشتیم درحالی‌که اگر خوب مدیریت نمی‌شد، شاید تا پنج ماه مشکل داشتیم.

فاطمی امین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص این‌که «تولید جهاد است و این جهاد در برابر دشمن است، یعنی ما در شرایط عادی تولید نمی‌کنیم» تصریح کرد: صنعت فولاد ایران به بلوغ رسیده است و توانمندی‌هایی در بخش‌های مختلف داریم که نهادینه شده و حاصل تلاش فعالیت صنعت‌گران در بخش فولاد است؛ اما باوجود این‌که صنعت فولاد رو به رشد است، اما بازهم باید به سمت ارزش افزوده برویم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-07-06 11:11

افزودن دیدگاه جدید