کد مطلب: 

269994

مشکلات شرکت‌های برق ایالات متحده در تامین منابع و قطعات

شرکت‌های برق آمریکایی با محدودیت‌های جدی در تامین قطعات و تجهیزات مواجه‌اند که توانایی آنها را برای وصل دوباره جریان برق پس از هر قطعی پیش‌بینی نشده کاهش داده است. آنها همچنین در مقایسه با سال گذشته برای تامین ذخایر گاز مورد نیاز برای زمستان آینده با مشکلات بیشتری رو به رو شده‌اند.
شرکت‌های برق

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، شرکت‌های برق ایالات متحده همزمان با فرارسیدن فصل گرما و نزدیک شدن به روزهای اوج‌گیری وزش طوفان‌ها با مشکل تامین برق شهرها و روستاها مواجه شدند.

وقوع خشکسالی در ایالت‌های غربی موجب شده تا تامین آب نیروگاه‌ها دشوار شود. همچنین در پی تعطیلی ده‌ها نیروگاه زغال‌سنگی، مصرف انرژی در نیروگاه‌های گازی بسیار بالا رفته است. این در شرایطی است که در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و وقوع بحران انرژی در جهان، قیمت جهانی گاز روندی صعودی به خود گرفته است.   

پیشتر، ریچارد گلیک، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال ایالات متحده (FERC) نیز گفته بود که تحمل سرمای شدسد پیاپی، وقوع موج‌های گرمای کم‌سابقه، خشکسالی و درگرفتن طوفان‌های سهمگین توان زیرساخت‌های آمریکا را برای تضمین دسترسی عمومی به جریان دائمیِ برقِ مقرون‌به‌صرفه، با چالش جدی مواجه کرده است.

البته برخی از شرکت‌های برق این کشور به دلیل فرارسیدن زودتر از موعد فصل گرما پیش از این نیز با مشکلاتی در زمینه تامین برق مشتریان خود مواجه شده‌اند. چنان که شرکت تامین کننده شبکه برق تگزاس، پس از تعطیلی غیرمنتظره چندین نیروگاه در اواسط ماه مه، مجبور شد از مشتریان خود برای صرفه‌جویی در مصرف استمداد بطلبد.

در حال نیز شرکت‌های برق تامین کننده برق نیمه غربی ایالات متحده با خطر ناتوانی در تامین برق کافی مشتریان خود مواجه هستند چرا که تقاضا با گرم‌تر شدن هوا در حال افزایش است ولی منابع مورد نیاز نیروگاه‌های هسته‌ای و زغال‌سنگی در حال کاهش است.

همچنین، وقوع جنگ در اوکراین بلافاصله پس از بحران همه‌گیری ویروس کرونا مانع از ترمیم زنجیره عرضه جهانی شده و به همین دلیل، تامین موجودی کافی قطعات و تجهیزات شرکت‌های برق دشوار شده است. به همین دلیل، برخی از شرکت‌های برق آمریکا با زمان انتظار بیش از یک سال برای قطعات مورد نیاز خود مواجه هستند.

این در شرایطی است که تابستان تازه در آمریکا شروع شده و هوای ایالات متحده نیز امسال تاکنون حدود ۲۱ درصد گرم‌تر از سطح معمول ۳۰ ساله گذشته بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-06-30 08:57

افزودن دیدگاه جدید