کد مطلب: 

269907

حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان ناکام ماند

ساعاتی پیش شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت اما به دلیل قطع برق و متوقف بودن خط تولید آسیبی به آن نرسیده است.
 شرکت فولاد خوزستان

به گزارش سیتنا، دقایقی پیش وب‌سایت اینترنتی شرکت فولاد خوزستان از دسترس خارج و پیامی با عنوان "تعطیلی صنعت فولاد کشور بدلیل تهاجمات سایبری به گروه فولاد خوزستان" از طریق سامانه پیامکی شرکت برای کارکنان در حال ارسال است.

همچنین در کانال تلگرامی این شرکت پیامی با عنوان "اطلاعیه مهم شرکت فولاد خوزستان به دنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنابر ارزیابی کارشناسان ذیربط، شرکت فولاد خوزستان به دلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

به حول و قوه الهی شرکت فولاد خوزستان همچنان پیش قدم خدمت به ملت و کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد." ارسال شده است.

 شرکت فولاد خوزستان

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان در واکنش به این حمله سایبری، اظهار کرد: حمله سایبری به شرکت صنایع فولاد خوزستان همزمان با سه شرکت تولیدی فولاد در اصفهان، خوزستان و هرمزگان رخ داده است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان این حمله سایبری اگرچه خسارتی به مجموعه صنایع فولاد وارد کرده، اما سیستم آی تی، ایجاد یک باگ را در سیستم نشان می‌دهد که در تلاشیم آن را رفع کنیم.

وی همچنین اطلاعیه‌ای که از زبان روابط عمومی فولاد خوزستان در حال انتشار است را تکذیب کرد و از هک شدن کانال تلگرامی این شرکت خبر داد.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان این حمله ناکام مانده و مجموعه در حال بررسی جوانب آن است تا با شناسایی باگ آن از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری کند.

این مقام مسئول دلیل وارد نشدن خسارت به شرکت فولاد را محدودیت‌های برق عنوان کرد که برخلاف اطلاعیه کذب که در حال انتشار است، تولید نیز متوقف نشده و در برخی کارخانه‌ها همچنان پابرجاست، اما در کارخانه فولاد سازی به دلیل محدودیت‌های برق از پیش تولید متوقف شده بود.

در این راستا مرکز ملی فضای مجازی اطلاعیه‌ای منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

در ساعت ۶:۳۰ صبح امروز بخشی از سیستم های فناری اطلاعات فولاد کشور مورد حمله سایبری دشمنان خارجی قرار گرفت و به طبع آن بخش هایی از فولاد هرمزگان و خوزستان نیز دچار اختلال در تولید شد که به سرعت سیستم های امنیتی نسبت به مهار و دفع آثار حمله سایبری مذکور اقدام کردند، جزییات فنی حمله سایبری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین این مرکز اعلام می دارد که هرگونه اخبار در مورد حمله سایر مراکز مورد تایید نبوده و تکذیب می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-06-27 12:38

افزودن دیدگاه جدید