کد مطلب: 

269775

ستاری: پیاده‌سازی مدل‌های بومی برای توسعه علمی در کشور ضروری است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: موضوعی که برای من در زمینه محصولات استخراج شده مجموعه شتاب دهنده لاکتوویژن اهمیت دارد، مدل توسعه آنها است؛ نمونه این مدل‌ها در خارج از کشور هم وجود دارد ولی ما توانستیم مدل‌های بومی را بر اساس فرهنگ و زیست‌بوم خودمان در ایران پیاده‌سازی کنیم.
سورنا ستاری

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری با حضور در شتاب دهنده لاکتوویژن، از بخش های مختلف و توانمندی این مجموعه دیدن کرد.

وی در این بازدید، گفت: موضوعی که برای من در زمینه محصولات استخراج شده از این مجموعه ها اهمیت دارد، مدل توسعه آنها است. نمونه این مدل ها در خارج از کشور هم وجود دارد ولی ما توانستیم مدل های بومی را بر اساس فرهنگ و زیست بوم خودمان در ایران پیاده سازی کنیم.

به گفته ستاری، در این شتاب دهنده ها که یک جوان با ایده ای نو به آن‌ وارد و تبدیل به تیم و شرکتی می شود که به شکل مستقل فعالیت می کند. در این مجموعه بیش از ۲۰ تیم فعالیت می کنند. برخی از این شرکت‌ها به تولید پروبیوتیک دامی و انسانی مشغول هستند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه توسعه صنعت دام، طیور و آبزیان یکی از اولویت هایی است که ذیل موضوع مهم و راهبردی تامین امنیت غذایی دنبال می شود، گفت: ما در ایران مدل این شتاب دهنده را داریم؛ اما موضوع فعالیت این مجموعه تقریبا تازگی دارد و یکی از اولویت های کشور را دنبال می کند. حوزه دام، طیور و آبزیان جزء اولویت ها و ماموریت های جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هچنین بیان کرد: در حال حاضر انواع واکسن ها و داروهایی که در کشور در زمینه دام، طیور و آبزیان تولید می‌شود نتیجه فعالیت چنین مراکز و مجموعه‌هایی است. یکی از نکات مهم در فعالیت این مجموعه، مدیریت آن توسط یکی از بانوان کارآفرین در زیست بوم فناوری و نوآوری است.

ستاری گفت: برخی از محصولات تولیدی در شرکت های این شتاب دهنده به کشورهای دیگر هم صادر می‌شود و بخشی از نیازهای داخلی را هم تامین کرده است.

رونمایی از پروبیوتیک بایوبوست

در ادامه این بازدید توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از محصول پروبیوتیک بایوبوست که برای بهبود عملکرد روده ای- ریوی و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد، رونمایی شد.

بایوبوست یک محصول طبیعی از باکتری های زنده مفید به همراه ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. این محصول با تولید فرآورده های جانبی مفید باکتریائی (متابولیت ها) می توانند بر بهبود عملکرد روده ای- ریوی اثر بگذارند و سبب تقویت عملکرد سیستم ایمنی در مواجه با پاتوژن ها شوند. همچنین بایوبوست به دلیل داشتن ویتامین D، روی و سلنیوم نیز بطور مضاعف سبب افزایش عملکرد سیستم دفاعی بدن می‌شود.

بایوبوست با کاهش شدت عفونت تنفسی، کاهش دوره ابتلا به عفونت، کمک به بهبود بیماری های آلرژیک و کمک به تامین انرژی بدن سبب بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2022-06-23 08:42

افزودن دیدگاه جدید