کد مطلب: 

269707

رستگار: برگزاری نمایشگاه تلکام با فاصله زمانی یک‌ونیم ماه با نمایشگاه الکامپ مورد تایید نیست

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: دو نمایشگاه الکامپ و تلکام دارای فناوری مشابه و نزدیک به هم است و توجیهی برای برگزاری این دو نمایشگاه در فاصله زمانی اندک یک‌ونیم ماه وجود ندارد؛ چراکه از یک سو شرکت‌های حاضر در نمایشگاه الکامپ در این فاصله زمانی دستاوردی برای نمایش در نمایشگاه تلکام ندارند و از سوی دیگر باید تاریخ دقیق برگزاری نمایشگاهی با نام بین المللی، شش ماه قبل تعیین شود نه اینکه تازه یک هفته قبل زمان آن را مشخص و اعلام کنند.
 فرامرز رستگار

به گزارش سیتنا، نمایشگاه‌های بین المللی الکامپ و تلکام تابستان سال جاری و با فاصله زمانی یک‌ونیم ماه میزبان شرکت‌هایی از حوزه فناوری و علوم رایانه، ارتباطات و مخابرات خواهند بود. شرکت‌هایی از سراسر کشور در هجدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ از 11 تا 14 مردادماه سال جاری آخرین فناوری‌های روز دنیا را در حوزه‌های رایانه، تجارت الکترونیک و شبکه به معرض دید عموم خواهند گذاشت.

با فاصله یک‌ونیم ماه از برگزاری این نمایشگاه‌ قرار است هجدهمین نمایشگاه بین المللی تلکام نیز در 30 شهریور ماه 1401 برگزار شود تا تولیدکنندگان و نمایندگانی فعال در زمینه‌های اینترنت، مخابرات و ارتباطات در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی حضور پیدا کنند.

در همین حال، سندیکای صنعت مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات در نامه‌ای خطاب به معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ضمن گلایه از فاصله زمانی اندک بین این دو نمایشگاه، از بی‌میلی شرکت‌های عضو این دو تشکل برای حضور در نمایشگاه تلکام پیش‌رو خبر دادند.

مهندس «فرامرز رستگار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا پیرامون انصراف شرکت‌های عضو سندیکای صنعت مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات از حضور در نمایشگاه تلکام، گفت: دو نمایشگاه الکامپ و تلکام دارای فناوری مشابه و نزدیک به هم است و توجیهی برای برگزاری ندارد و شرکت‌های این حوزه علاقه‌مند به شرکت در دو نمایشگاه نیستند و فاصله زمانی این نمایشگاه باید حدود شش ماه باشد و در چنین شرایطی ما علاقه‌ای برای شرکت در نمایشگاه تلکام نداریم.

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، ادامه داد: اگر در سال که 12 ماه است با فاصله شش ماه، نمایشگاه الکامپ و سپس نمایشگاه تلکام را برگزار کنیم، در این شرایط آخرین قابلیت ها و دستاوردهای شرکت ها را می توان در دو مناسبت نمایش داد و اگر این دو نمایشگاه با فاصله‌ی یک‌ونیم ماه برگزار شود، معنایی ندارد. شرکتی که ماه گذشته در یکی از این نمایشگاه حضور داشته و هزینه کرده است، اکنون دیگر برای حضور در نمایشگاه تلکام دستاوردی برای نمایش ندارد، اما اگر فاصله نمایشگاه‌های تلکام و الکامپ شش ماه در نظر گرفته شود، در این زمان تعیین شده دوباره تحولاتی صورت می گیرد و همان شرکت ها دست پر به میدان می‌آیند.

رستگار، توضیح داد: از چند ماه پیش زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ در تقویم مشخص بوده است، بدین ترتیب شرکت هایی که تصمیم به حضور دارند آمادگی لازم را کسب کرده و شرکت خواهند کرد، اما تا یک هفته پیش تاریخی در تقویم برای نمایشگاه تلکام تعیین نشده بود و بعد به طور ناگهانی اعلام می شود که فاصله‌ی این نمایشگاه با نمایشگاه الکامپ یک و نیم ماه است.

وی، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه تلکام دو ایراد دارد، یکی اینکه شرکت هایی که در نمایشگاه الکامپ حضور داشته اند علاقه ای برای شرکت در نمایشگاه تلکام ندارند و دیگری اینکه وقتی نام نمایشگاه را نمایشگاه بین المللی می گذارند، باید تاریخ دقیق آن شش ماه قبل تعیین شود در غیر این صورت هیچ شرکت خارجی آمادگی حضور پیدا نخواهد کرد و باید نام آن را به نمایشگاه داخلی تغییر داد.

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، در پایان گفت: مسئولان برگزاری نمایشگاه تلکام علی رغم آگاهی نسبت به اینکه باید با سندیکای صنعت مخابرات، وزارت ارتباطات و اتحادیه صادرکنندگان مخابرات برای تعیین تاریخ مشورت کند، تاریخ 30 شهریور را تعیین کرده و نزدیک زمان برگزاری، مکاتبه با وزارت خانه را آغاز می‌کنند، که این کار اشتباه است و ما نیز در این خصوص به وزارت خانه هشدار داده ایم.

متن نامه سندیکای صنعت مخابرات ایران و اتحادیه صادرکنندگان مخابرات به معاون وزیر ارتباطات به شرح تصویر ذیل است:

[مهندس فرامرز رستگار

انتهای پیام

گفت‌و‌گو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-06-21 10:11

افزودن دیدگاه جدید