کد مطلب: 

269524

آنچه باعث افت قیمت بیت‌کوین به کمترین میزان طی ۱۸ ماه اخیر شد

قیمت بیت‌کوین طی ساعات اخیر و به دنبال انتشار داده‌های جدید از نرخ تورم در آمریکا به کمترین میزان خود طی ۱۸ ماه گذشته رسید.
بیت‌کوین

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، قیمت بیت‌کوین روز دوشنبه به دنبال انتشار داده‌های جدید از نرخ تورم در آمریکا به کمترین میزان خود طی ۱۸ ماه گذشته رسید.

قیمت شناخته شده‌ترین رمزارز جهان با افت ۸.۹ درصدی به زیر ۲۵ هزار دلار سقوط کرد. معامله هر بیت‌کوین به قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۳ دلار به این معنا است که ارزش این رمزارز به کمترین میزان از ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون رسیده است.

علاوه بر بیت‌کوین ارزش دیگر رمزارزها نیز روز دوشنبه سیر نزولی داشت. شاخص یکصد توکن اصلی با افت ۹.۷ درصدی روبرو شد.

داده‌‌های وزارت کار آمریکا روز جمعه گذشته از تورم بی‌سابقه در این کشور طی ۴۰ گذشته حکایت داشت. شاخص قیمت کالاهای مصرفی در ماه مه افزایش ۸.۶ درصدی را نشان داده است. این شاخص همچنین نسبت به ماه قبل یک درصد افزایش یافته است.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که این داده‌ها بانک مرکزی ایالات متحده را به سوی پیگیری سیاست انقباضی شدیدتر سوق خواهد داد. امری که چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را تیره کرده است.

رمزارز اتریوم نیز همزمان با سقوط ارزش بیت‌کوین با افت ۱۲ درصدی ارزش خود روبرو شد. قیمت کنونی این رمزارز کمترین میزان آن از ماه فوریه سال ۲۰۲۱ تاکنون محسوب می‌شود. ارزش رمزارزهای سولانا و داج‌کوین نیز به ترتیب ۱۴ و ۱۱ درصد سقوط کرد.

بیت‌کوین از پائیز گذشته که قیمت آن به اوج خود رسید تاکنون ۶۲ درصد از ارزشش را از دست داده است و در حال حاضر 21 هزار دلار برآورد می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-06-14 09:14

افزودن دیدگاه جدید