کد مطلب: 

269391

ستاری: توسعه اقتصاد دیجیتال نیازمند نقش‌آفرینی شرکت‌های خلاق است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ‌توسعه اقتصاد دیجیتال و رونق شرکت‌های خلاق‌، نیاز به کار فرهنگی دارد؛ اگرچه مصوبات دولت برای دستگاه‌ها اجباری است، اما همه باید تلاش کنیم که فرهنگ عمومی هم در این حوزه پیاده‌سازی شود.
سورنا ستاری

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری از شرکت داتین بازدید و با فعالان شرکت های دانش بنیان و خلاق گفت و گو کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به موضوع ادغام برخی بانک‌ها در بانک سپه و ارزیابی دولت از این پروژه گفت: تمامی کارهای این پروژه به دست شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کشور انجام شد و از استفاده از نرم‌افزارهای خارجی بی نیاز شدیم. تلاش این شرکت ها و توانمندهایی که در اقتصاد دیجیتال دارند یک مزیت بسیار جدی و اقتدارآفرین برای کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به نقش آفرینی 6700 شرکت دانش‌بنیان و بیش از ۱۶۰۰ شرکت خلاق بیان کرد: در سال گذشته حدود یک هزار شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز کردند که این روند رو به افزایش است. امسال هم در سه ماهه نخست سال بیش از ۱۵۰ شرکت به زیست بوم دانش‌بنیان اضافه شده است. دریافت نشان دانش‌بنیان، استانداردهای  مشخصی دارد که در کارگروه ارزیابی این شرکت‌ها تعیین می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گفت: علاوه بر تسهیلات مالی، حمایت‌های مختلفی از جمله معافیت‌های گمرکی و مالیاتی، استانداردسازی و صادراتی بهره می‌برند. اعطای وام مربوط به شرکت‌هایی است که به بلوغ رسیده باشند تا بتوانند از توانایی توسعه محصول و بهره مندی صحیح از وام‌ها برخوردار باشند.

ستاری درباره برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: ‌توسعه اقتصاد دیجیتال و رونق شرکت‌های خلاق‌، نیاز به کار فرهنگی هم دارد. اگرچه مصوبات دولت برای دستگاه‌ها اجباری است، اما همه باید تلاش کنیم که فرهنگ عمومی هم در این حوزه پیاده‌سازی شود.

در جریان این بازدید، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از معاونت‌های زیرساخت، توسعه محصول و بانکداری نوین بازدید و با متخصصان داتین گفت‌وگو‌ کرد.

شرکت داتین، راهکارهای نرم‌افزاری جامع و کاملا بومی بانکی، بیمه، مالی و خدمات پرداخت به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، بیمه‌ها و سازمان‌های مرتبط ارائه می‌دهد. فلسفه وجودی این شرکت، «توسعه فراگیری مالی» است و در مسیر فراهم‌کردن دسترسی به خدمات مالی آسان، سریع و امن برای تمامی اقشار جامعه تلاش می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-06-08 11:13

افزودن دیدگاه جدید