کد مطلب: 

269249

باقری اصل: توسعه خدمات هوشمند نیازمند همکاری چند جانبه دستگاه‌هاست

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور دولت، مجلس و استان‌ها گفت: توسعه عدالت از طریق خدمات هوشمند نیازمند همکاری چند جانبه سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها است.
رضا باقری اصل

به گزارش سیتنا، رضا باقری اصل، در سفر به بوشهر ضمن بیان اهمیت اجرای دقیق تکالیف وزارت ارتباطات در توسعه کشور اظهار کرد: توسعه عدالت از طریق خدمات هوشمند با همکاری چند جانبه سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق تحول دیجیتال محقق می‌شود.

وی بیان کرد: در استان بوشهر فرصت‌های بالقوه زیادی وجود دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌های بومی و حمایت‌های وزارت به خلق ارزش استانی منجر شود.

باقری اصل با اشاره به وجود مشکلات احتمالی در روند اجرای فعالیت‌های استانی در بخش‌های مختلف ارتباطی، به ارائه راهکار به صورت محلی و با توجه به ظرفیت‌های استانی تاکید کرد.

معاون وزیر در امور دولت، مجلس و استان‌ها درباره حمایت از کسب‌و کارهای استان خاطرنشان کرد: در صورتی که طرح‌های استانی نیاز به داده‌های ملی داشته باشند، اطلاعات مورد نیاز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

افزایش 97درصدی پوشش تلفن همراه 

در ادامه علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ضمن تشکر از خانواده ارتباطات استان گفت: هدف از تحول دیجیتال، نفوذ فناوری اطلاعات به حوزه‌های مختلف مانند صنعت، خدمات، کشاورزی، سلامت است که در این راستا تدوین سند تحول دیجیتال استان در دستور کار قرار گرفته است و برای تحقق رشد اقتصادی، حرکت به سمت ایجاد و توسعه پلتفرم های فناوری اطلاعات ضروری است.

وی از فعالیت های انجام شده در راستای توسعه پوشش تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات در استان سخن گفت و افزود: تاکنون 42 سایت تلفن همراه از محل طرح خدمات اجباری روستایی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه ارتقا یافته است که با این اقدام، 73 روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

سملیان اظهار کرد: تاکنون 25 سایت تلفن همراه جدید در سطح استان از محل طرح uso اجرا شده است که منجر به افزایش 97 درصدی پوشش تلفن همراه در روستاهای بالای 20 خانوار شد.

در ادامه جلسه، مسایل بخش های مختلف ارتباطی استان از جمله تهیه نقشه‌های GIS، وضعیت معیشتی کارکنان توسط شرکت پست، ارائه سرویس‌های نوین مالی بمنظور حمایت از کسب‌و کارهای محلی توسط پست بانک، ارائه خدمات نوین تحول دیجیتال توسط اپراتورها و ایجاد ساختار منسجم برای برقراری تعامل با شهرداری‌ها توسط اپراتورها، قطعی بسترهای فیبر نوری در مسیرهای مواصلاتی استان توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت، معضلات پوشش جاده‌ای، توسعه بسترهای ثابت شهری توسط اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب مطرح و بررسی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-06-01 13:02

افزودن دیدگاه جدید