کد مطلب: 

269031

ستاری: از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در حوزه امنیت غذا حمایت می‌کنیم

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: باید توجه به حوزه امنیت غذا با نظر به ظرفیت‌های فراوانی که کشور در این حوزه‌ دارا است، در میان فعالان فناور و مهم‌تر از همه سرمایه‌گذاران فرهنگ‌سازی شود و معاونت علمی نیز در این مسیر تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه را در دستور کار قرار داده است.
سورنا ستاری

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری که به استان گیلان سفر کرده است تا ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، زمینه توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری این استان را فراهم کند، ضمن گشایش مرکز نوآوری دانشگاه گیلان در جریان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و خلاق مستقر در آن مرکز قرار گرفت.

حمایت از پروژه‌های امنیت غذایی

معاون علمی و فناوری با تاکید بر ضرورت ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه تامین غذا گفت: هر پروژه ای را که در حوزه امنیت دام باشد مورد حمایت قرار می دهیم.

وی با بیان این‌که از ایده های نو در حوزه جایگزین های غذای دام به طور کامل حمایت می کنیم، عنوان کرد: آماده انعقاد قرارداد و پشتیبانی هستیم. باید به این سمت حرکت کنیم که کارخانجات تولید غذای دام داشته باشیم. باید توجه به حوزه کشاورزی، امنیت غذا و تامین خوراک دام و طیور، با توجه به ظرفیت های نهفته و فراوانی که کشورمان در این حوزه‌ها داراست، در میان فعالان فناور، پژوهشگران و دانشگاهیان و مهم‌تر از همه سرمایه گذاران فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان این‌که پروژه های یاد شده در قالب شرکت  های دانش بنیان و خلاق بخش خصوصی حمایت می‌شود، ادامه داد: معاونت علمی و فناوری در مسیر توسعه شرکت ها گام های جدی برداشته و تجاری‌سازی ایده های نوآورانه و خلاق را در دستور کار قرار داده است.

استقرار ۲۰ هسته دانش‌بنیان و خلاق

خانه خلاق و نوآوری دانشگاه گیلان بعد از بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سال ۱۳۹۹، با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی معاونت علمی و فناوری به مساحت ۱۹۰۰ متر مربع ایجاد شده است.

دانشگاهیان و فناورانی را که ایده های نوآورانه و خلاق در حوزه های مختلف داشته باشند، در این خانه جذب می شوند و زمینه برای سرمایه گذاری و تجاری سازی ایده‌های شتابدهنده ورنا که در حوزه صنایع خلاق فعال است و سه تیم صنایع خلاق را در فرآیند شتابدهی قرار داده است. همچنین واحدهای تحقیق و توسعه فناورانه سه شرکت، در این مرکز نوآوری استقرار دارند.

هسته های دانش‌بنیان و خلاق استقرار یافته در این خانه خلاق و نوآوری از خدمات شتابدهی، مشاوره، خدمات آزمایشگاهی و نمونه سازی، جذب سرمایه گذار و تجاری سازی بهره مند می شوند.

در خانه خلاق و نوآوری دانشگاه گیلان به طور کلی ظرفیت استقرار ۲۰ تیم فناور و خلاق وجود دارد و سعی براین بوده که فضای اختصاص یافته به این هسته ها، به صورت تجمعی و اشتراکی باشد تا ضمن تعامل با یکدیگر، از ظرفیت تیم سازی و کار اشتراکی بهره ببرند.

در این بازدید، ۱۵ فناوری در حوزه کشاورزی هوشمند و توسعه محصولات ارگانیک و تامین امنیت غذایی به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ارایه شد. همچنین تیم های فعال در حوزه صنایع ایده هایشان را معرفی کردند. ستاری همچنین در جریان روند پیشرفت طرح اجرایی توسعه ناحیه نوآوری گیلان قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که صبح امروز به استان گیلان سفر کرده است، در ادامه این سفر از کارخانه نوآوری گیلان، فضای کار اشتراکی پارک علم و فناوری استان، خانه خلاق و نوآوری گیلان و مرکز نوآوری مکعب بازدید می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-24 16:00

افزودن دیدگاه جدید