کد مطلب: 

268754

ستاری: نقش دانش‌بنیان‌ها در تولیدات پیشرفته پررنگ‌تر می‌شود

با امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، زمینه استفاده بیش‌تر از توانمندی دانش‌بنیان‌ها در صنعت فراهم شد.
ستاری: نقش دانش‌بنیان‌ها در تولیدات پیشرفته پررنگ‌تر می‌شود

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری که همزمان با بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت‏، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد، با اشاره به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در تکامل زنجیره تولید و تامین نیاز صنایع به ماشین آلات و تجهیزات صنعتی گفت: اتفاقات خوبی در حوزه ماشین سازی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رخ دادن است و با ایجاد زمینه ها و فرصت‌ لازم برای تولیدکنندگان دانش‌بنیان تجهیزات صنعتی، مسیر تامین این نیازها هموار خواهد شد.

ستاری، با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی همه بخش‌ها در استفاده از توانمندی دانش‌بنیان‌ها گفت: انتظار داریم تمامی بخش‌های اثرگذار و مخاطب دستاوردهای دانش‌بنیان، از جمله انجمن ستصا انجمن فعال تر و همراه تر در حوزه اقتصاد دانش بنیان حضور داشته باشد. ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت تجهیزات و آلات پیشرفته صنعتی، با تخصیص بازارها و حمایت‌های لازم به شکوفایی می‌رسد.

ضرورت نقش آفرین کردن دانش‌بنیان در بخش‌های کشور

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش بنیان را فرصتی برای توجه به جایگاه این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف کشور دانست و گفت: معاونت علمی و فناوری از ابتدای سال جاری، دستورالعمل‌هایی را با همکاری وزارتخانه ها و دستگاه‌های مختلف، تدوین کرده است تا حمایت و رسوخ اقتصاد دانش‌بنیان در آن دستگاه و وزارتخانه محقق شود.

ستاری ادامه داد: با همکاری خوبی که با وزارتخانه‌های نفت و نیرو داریم، شرکت‌های دانش‌بنیان نقش جدی‌تری در تامین تجهیزات این دو حوزه خواهند داشت و در وندور لیست وزارت نفت و وزارت نیرو موضوع تامین کنندگان دانش بنیان حل می‌شود‌.

رییس بنیاد ملی نخبگان، توجه دستگاه‌ها و بخش های اجرایی به تولیدکنندگان دانش بنیان را موضوعی فرهنگی و نیازمند تحولی جدی در رویکردها و باورها دانست و گفت: در کشوری که سال ها بر محور واردات حرکت کرده است، تثبیت فرهنگ استفاده از محصولات دانش‌بنیان و ایران ساخت، نیازمند تغییرات ساختاری و فرهنگی است. معاونت علمی و فناوری این هدف را به طور جدی دنبال می کند و به کمک حمایت‌های مادی و معنوی تا بازارسازی در بخش‌های مختلف سعی می کند رویکرد توجه و استفاده از محصولات دانش بنیان ایران‌ساخت را تحقق ببخشد. برای تامین اعتماد و ایجاد فرهنگ استفاده از این محصولات در بخش هایی چون نفت، حمایت هایی صورت گرفته است که یکی از آن ها صدور گواهی تطابق استاندارد برای محصولات دانش بنیان ایران ساخت یکی از همین حمایت ها به شمار می‌رود.

امضای تفاهم نامه همکاری 

این تفاهم‌نامه همکاری با هدف تسهیل فراید دانش‌بنیان شدن شرکت‌های عضو ستصا، تسهیل بهرمندی آن‌ها از مزایا و تسهیلات قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و همچنین قانون جهش تولید دانش‌بنیان، به امضا رسید.

این تفاهم نامه همکاری توسط رضا اسدی فرد رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و امیرعباس اختراعی رئیس هیات مدیره انجمن ستصا، امضا شد.

در قالب این تفاهم‌نامه، مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان و ستصا برای تدوین سند راهبرد و برنامه اقدام صنعت ساخت ماشین آلات و راندازی خطوط صنعتی و اجرای آن در افق زمانی ۱۴۱۰، مشارکت می‌کنند.

تقویت همکارى میان ستصا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه و رونق صنعت ساخت ماشین آلات صنعتی پیشرفته و راه اندازی خطوط تولید صنعتی از دیگر اهدافی که است تحقق آن در قالب این تفاهم نامه دنبال می‌شود.

بازدید از دستاوردهای ایران ساخت حوزه نفت و گاز

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با حضور در نمایشگاه بین المللی نفت‏، گاز، پالایش و پتروشیمی، از محصولات ایران‌ساخت تولیدشده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این نمایشگاه، بازدید کرد.
این نمایشگاه با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی» از ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرده و تا دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ برقرار است.

در این رویداد، علاوه بر حضور ۴۴ شرکت خارجی از ۱۱ کشور جهان، دانشگاه ها، مراکز علمی‏، استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان ایرانی نیز جدیدترین دستاورد‌ها و برنامه‌های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2022-05-15 10:40

افزودن دیدگاه جدید