کد مطلب: 

268752

بنیان‌گذار ترا ضرر هولدرهای لونا و UST را چگونه جبران می‌کند؟

به دنبال پیشنهاد هم‌بنیان‌گذار بلاک چین ترا مبنی بر جبران خسارت‌های واردشده به هولدرهای لونا و UST، مقرر شد که یک فورک از شبکه ترا راه‌اندازی شده و در آن یک میلیارد توکن جدید میان کاربران خسارت‌دیده از اتفاقات اخیر، توزیع شود.
هولدرهای لونا و UST

به گزارش سیتنا، با سقوط رمزارز لونا و نزدیک شدن قیمت آن به صفر، صرافی بایننس حذف تمام جفت ارز‌های شامل LUNA و UST را از تمام سرویس‌های خود اعلام کرد. بسیاری صرافی‌های دیگر هم سیاست مشابهی در پیش گرفته‌اند.

روز گذشته قیمت لونا در صرافی FTX برابر با 0.000162 دلار بود در حالی که ارزش این رمزارز در 25 اردیبهشت ماه سال جاری 0.000316 برآورد می‌شود.(خبر سیتنا)

این در حالیست که هم‌بنیان‌گذار بلاک چین ترا با انتشار مطلبی در وب‌سایت رسمی بلاک چین تِرا خواستار صبر سرمایه گذاران شده و اعلام کرد که در حال اجرایی سازی بسته پیشنهادی برای بازگرداندن ارزش UST به عنوان بازوی حماتی ارزش رمزارز لونا است.

دو کوان ساعاتی پیش با انتشار مطلبی در وب‌سایت رسمی بلاک چین تِرا (Terra)، پیشنهادی برای جبران خسارت‌های واردشده به هولدرهای لونا، «UST» و همچنین توسعه‌دهندگان فعال در این شبکه ارائه کرد. در صورت موافقت جامعه لونا، قرار است یک فورک از شبکه ترا راه‌اندازی شده و در آن یک میلیارد توکن جدید میان کاربران خسارت‌دیده از اتفاقات اخیر، توزیع شود.

در ابتدای پیام خود گفته است برخی از اعضای جامعه ترا و همچنین اعتبارسنج‌های این شبکه پیشنهاد کرده‌اند یک فورک جدید از بلاک چین ترا را‌ه‌اندازی شود تا بتوان با استفاده از آن خسارت وارد‌شده به کل اکوسیستم ترا را جبران کرد.

کوان در مطلب جدید خود نوشته است:

در حال حاضر میلیاردها دلار UST در بازار وجود دارد و ارزش توکن لونا اساساً به صفر رسیده است. حتی اگر ارزش UST پس از آنکه آخرین دسته از معامله‌گران گرفتار نوسان قیمت‌ها و در نهایت تسلیم شدند، دوباره بازیابی می‌شد، باز هم هولدرهای لونا به‌قدری سرمایه از دست داده‌اند که دیگر اکوسیستمی برای بازسازی خاکسترهای باقی‌مانده [از این اتفاق] نداریم. اقتصاد غیرمتمرکز به پولی غیرمتمرکز نیاز دارد؛ اما UST دیگر اعتماد کاربران را برای ایفای این نقش از دست داده است.

کوان می‌گوید استیبل کوین UST دلیل اصلی رشد شبکه ترا در سال گذشته بود؛ اما اکنون اکوسیستم و جامعه ترا اهمیت بیشتری برای آنها دارد و باید آن را حفظ کنند.

برنامه بنیان‌گذار ترا برای جبران خسارت هولدرها

جامعه ترا باید این شبکه را به‌منظور حفظ اعضای فعلی خود و همچنین توسعه‌دهندگانش، بازسازی کند.

اعتبارسنج‌ها باید مالکیت یک میلیارد واحد از توکن‌های شبکه جدید را به شرح زیر توزیع کنند:

۴۰۰ میلیون واحد (۴۰ درصد) به آن دسته از هولدرهای لونا تعلق می‌گیرد که پیش از سقوط ارزش UST به زیر یک دلار، لونا هولد می‌کردند (معیار منطقی برای مشخص‌کردن زمان وقوع این حادثه می‌تواند آخرین باری باشد که قیمت UST در صرافی بایننس یک دلار بود). هولدرهای توکن‌های «bLuna» ،«LunaX» و آن دسته از توکن‌های لونا که در قراردادهای هوشمند نگهداری می‌شدند نیز مشمول این طرح توزیع توکن می‌شوند؛ به‌غیراز آدرس «terra1dp0taj85ruc299rkdvzp4z5pfg6z6swaed74e6» که مربوط به خود مجموعه ترافورم لبز (Terraform Labs) است. مالک اصلی شبکه جدید باید جامعه ترا باشد. برای ما مهم است که معتقدترین افراد به ترا و قدرتمندترین سازندگان آن، این شبکه را در اختیار بگیرند.

۴۰۰ میلیون واحد (۴۰ درصد)، یعنی به همان اندازه، در زمان به‌روزرسانی شبکه جدید میان هولدرهای UST توزیع می‌شود. ضرر هولدرهای این استیبل کوین باید تا جایی که ممکن است، جبران شود.

۱۰۰ میلیون واحد (۱۰ درصد) میان کاربرانی توزیع می‌شود که تا آخرین لحظه از دوره توقف فعالیت بلاک چین ترا، لونا هولد می‌کردند؛ چراکه باید از خریدارانی که در لحظات پایانی [و پیش راه‌اندازی مجدد فعالیت بلاک چین ترا] برای حفظ ثبات شبکه تلاش می‌کردند هم قدردانی شود.

۱۰۰ میلیون واحد (۱۰ درصد) مابقی هم به یک استخر جدید واریز شده و صرف توسعه اکوسیستم خواهد شد.

وضعیت تمام این توکن‌ها، از جمله ۱۰۰ میلیون واحد بخش سوم که در رابطه با آن صحبت شد، باید مطابق با شرایط تشکیل اولین بلاک شبکه، ثابت بماند.

شبکه جدید باید امنیت خود را با استفاده از نرخ تورمی معقول، مثلاً هفت درصد، تقویت کند؛ چراکه کارمزدهای شبکه دیگر به‌تنهایی و بدون درنظرگرفتن کارمزدی برای مبادلات، برای تأمین امنیت شبکه کافی نخواهند بود.

بنیان‌گذار شبکه ترا که اکنون همه نگاه‌ها به تصمیمات او دوخته شده، در بخش پایانی پیام خود تأکید کرده است که توزیع توکن و جبران خسارت واردشده به هولدرهای لونا و UST حرکتی در جهت حفظ کاربران و جامعه این ارز دیجیتال است و برای همیشه در کنار آنها خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-05-15 09:53

افزودن دیدگاه جدید