کد مطلب: 

268652

پوشش 5G برای ۱۰ درصد کاربران موبایل در افق ۱۴۰۴

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در افق ۱۴۰۴، موظفیم ۱۰ درصد کاربران موبایل را تحت پوشش 5G و ۸۰ درصد خانوارها را تحت پوشش دسترسی اینترنت خانگی (فیبر نوری) با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه قرار دهیم.
پوشش 5G برای ۱۰ درصد کاربران موبایل در افق ۱۴۰۴

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در «سمینار تخصصی نسل پنجم ارتباطات» در دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش (KITEX 2022)، با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره معماری کلان شبکه ملی اطلاعات، در افق ۱۴۰۴، موظفیم ۱۰ درصد کاربران موبایل را تحت پوشش 5G و ۸۰ درصد خانوارها را تحت پوشش دسترسی اینترنت خانگی (فیبر نوری) با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه قرار دهیم، گفت: با مصوبه اخیر دولت و اختصاص ۸ درصد از درآمد دولت از اپراتورها برای توسعه فیبرنوری، دولت جدیت خود را در پروژه فیبرنوری نشان داد. اجرای سه ساله این پروژه، کار راحتی نیست و همه باید بسیج شویم تا این کار سخت را انجام دهیم.

وی با اشاره به نقشه راه توسعه نسل پنج، از برگزاری مزایده باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز در سال جاری خبر داد و با اعلام اینکه مذاکره با صداوسیما برای استفاده از باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز، همچنان دنبال می‌شود تأکید کرد: در این زمینه، شرایط از هر موقع دیگری مناسب‌تر است.

عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در توسعه شبکه موبایل، متکی به درآمد اپراتورهاست، تصریح کرد: متأسفانه، به خصوص طی ۲-۳ سال اخیر و به خاطر رشد شدید هزینه‌ها، امکان سرمایه‌گذاری کافی برای توسعه شبکه فراهم نشد و ما در این دوره، در حال تلاش هستیم وضعیت درآمدی اپراتورها را هم بهتر کنیم تا منابع کافی برای سرمایه‌گذاری، هم برای بهبود کیفیت شبکه و هم برای توسعۀ 5G در اختیار داشته باشند. امیدواریم که توسعۀ نسل پنج هم مانند توسعه نسل چهارم، با سرعت در کشور انجام شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-05-11 19:15

افزودن دیدگاه جدید