کد مطلب: 

268599

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات

رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: به دلیل عدم توسعه شبکه ملی اطلاعات در چند سال گذشته اکنون شاهده اختلالاتی در شبکه اینترنت هستیم و در این راستا دولت امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای توسعه این شبکه تخصیص داده و امیدواریم که وزارت ارتباطات برای رفع این اختلال‌ها اقدام کند.
 ابوالحسن فیروزآبادی

به گزارش سیتنا، ابوالحسن فیروزآبادی دوشنبه 19 اردیبهشت ماه سال جاری در آیین گشایش دومین رویداد نمایشگاهی و همایشی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش اظهار داشت: امسال در راستای تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور شورای عالی فضای مجازی، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال پیگیری طرح شبکه ملی اطلاعات است.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم توسعه این شبکه در چند سال گذشته اکنون شاهده اختلالاتی در شبکه اینترنت هستیم افزود: در این راستا دولت امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات تخصیص داده و امیدواریم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع این اختلال ها اقدام کند.

فیروزآبادی یادآور شد: همچنین برای تقویت اقتصاد دیجیتال در کشور شورای عالی فضای مجازی با همکاری دستگاه ها مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صدا و سیما و نمایندگان بخش خصوصی به دنبال تعریف یک مدل اقتصادی مناسب است تا با تقویت خدمات محتوایی در کشور باعث رونق این اقتصاد شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی ایران گفت: این مرکز در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور آماده پذیرش و دریافت ایده های نوآورانه است که صاحبان ایده ها می توانند با مراجعه به این مرکز ایده های خود را برای بهره مندی از حمایت ها اررایه کنند.

وی در خصوص دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جزیره کیش نیز گفت: این جزیره محل مناسبی به دلیل برخورداری از زیرساخت های فرودگاهی،هتل های و امکانات نمایشگاهی است تا با گرداوری توانمندی های فناوری اطلاعات کشور در یک نمایشگاه زمین ساز حضور فعالانه ایران در بازار ۶۵۰ میلیون نفری کشورهای همسایه باشد.

محمدامین آقامیری

دولت رفع موانع فعالیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات را دنبال می کند

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات نیز در این جلسه گفت: دولت باور دارد بخش خصوصی تونایی حضور در عرصه را دارد و این وزارتخانه به دنبال رفع موانع فعالیت بخش خصوصی در عرصه فناوری اطلاعات است.

محمدامین آقامیری افزود: در این راستا باور دارم باید زمینه حضور فناوری اطلاعات در تمامی صنایع تقویت شود و برای این مهم درحال همکاری با برخی وزارتخانه ها هستیم تا اتکا به شرکت های دانش بیان و شرکت های بزرگ به این مهم دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی دولت و تامین زیرساخت‌های لازم برای حضور فعالین و نخبگان و بخش خصوصی، افزود: بخش اجرا باید فقط منحصر به بخش خصوصی باشد و پایش و نظارت به بخش دولتی واگذار شود. 

مهدی کشاورز افزود: محورهای توسعه، شهروند هوشمند اولین، پیش‌نیاز و مهم‌ترین مؤلفه‌ی نیل به محیط هوشمند، شهر هوشمند، حکمرانی هوشمند، مردم هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و درنهایت زندگی هوشمند است.

منطقه آزاد سایبری کشور تشکیل شود

رییس سازمان نظام صنفی یارانه ای کشور هم در این آیین با بیان اینکه برای تحول اقتصاد دیجیتال نیازمند یک نگاه معقولانه همچون تاسیس مناطق آزاد داریم افزود: باور دارم با توجه فعالیت شش هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان با ۳۰۰ هزار فرصت شغلی می توان با تشکیل منطقه آزاد سایبری در کشور تحولی بزرگ در راستای کارآفرینی و صادرات این بخش در کشور رقم بخورد.

سیدحسن هاشمی افزود: با تشکیل این منطقه آزاد می توان به راحتی قوانین دست و پاگیر کشور را از راه سرمایه گذاران و فعالان عرصه اقتصاد دیجیتال در بخش های مختلف از جمله رمز ارز و فناوری بلاکچین برداشت.

دومین رویداد نمایشگاهی و همایشی  فناوری و اطلاعات و ارتباطات کیش موسوم به کیتکس عصر دوشنبه ۱۹ اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرد.

در این نمایشگاه ۱۹۰ شرکت مخابراتی و ارتباطی، دانش بنیان و استارتاپی به مدت چهار روز توانمندی های خود در عرصه های فناوری اطلاعات و ارتباطات را به نمایش می گذارند.

رونمایی از شش دستاورد فناورانه و استارتاپی در حوزه های هایتک و سامانه ای ، امضای دو تفاهم نامه دو همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات و سندیکای مخابرات ایران از جمله برنامه های این رویداد است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-05-10 11:28

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
اتفاقا بودجه ای که در بیست سال اخیر صرف توسعه شبکه ملی اطلاعات شده خیلی بیش از حد بوده ولی افسوس که توسط غارتگران بودجه بلغیده شده است . خرید تجهیزات تلبس و آلکاتل و موارد مشابه توسط سودا گران بلعنده ارز با تبانی با مقامات دولتی ومخابراتی در مزایده ضایعات در فرانسه هر پورت را دو دلار خریدند و در پوشش ... دولتی به ایران آورده هر پورت را هزار برابر یعنی دو هزار بدلار فروختند ایران ببنید چقدر مسئولین از مرجله پرت هستند که هنوز تصور میکنند با تخسیس بودجه میشود مشکل را حل کرد . تجربه نشان داد مه هرچه بودجه بیشتر دزدان بیت المال جسور تر بوده و خواهند شد . مشکل بودحه نیست مشکل دزدان متحصص نما هستند .
ارسال شده توسط Anonymous در 21 ارديبهشت 01 - 20:28

افزودن دیدگاه جدید