کد مطلب: 

268311

اقدام نخست مالک جدید توئیتر؛ هزاران حساب کاربری جعلی، غیرفعال شدند

پس از گزارش‌های کاربران مبنی بر کاهش هزاران نفری دنبال‌کنندگان برخی از حساب‌های پرمخاطب توییتر، از جمله حساب کاربری باراک اوباما، سایت وب‌نویسی کوتاه (microblogging) تایید کرد که «نوسان‌ها در تعداد دنبال‌‌کنندگان» عمدتا ناشی از بسته شدن «واقعی» حساب‌های جعلی است.
اقدام نخست مالک جدید توئیتر؛ هزاران حساب کاربری جعلی، غیرفعال شدند

به گزارش سیتنا، در پی معامله ایلان ماسک برای مالکیت توئیتر، تعداد دنبال‌کنندگان برخی از حساب‌های کاربری پرطرفدار توییتر، از جمله اوباما و خواننده‌هایی مثل کیتی پری و تیلور سوییف، هزاران نفر کاهش یافت.

توییتر معمولا کاربران روباتی و حساب‌های جعلی را پاک می‌کند که می‌تواند به کاهش تعداد دنبال‌کنندگان در این پلتفرم منجر شود، اما یکی از سخنگویان رسانه اجتماعی در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز تایید کرد که کاهش‌ اخیر عمدتا واقعی بوده است، نه ناشی از فرایندی خودکار.

توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هرچند همچنان به اقدام‌های خود در مورد حساب‌های نقض‌کننده خط‌ مشی هرزنامه ادامه می‌دهیم و این می‌تواند بر تعداد دنبال‌‌کنندگان اثر بگذارد، به نظر می‌رسد نوسان‌های اخیر می‌تواند تا حد زیادی ناشی از افزایش ایجاد حساب‌های جدید و غیرفعال‌ شدن حساب‌ها باشد»، و افزود که در حال بررسی «نوسان‌های اخیر در تعداد دنبال‌‌کنندگان» است.

یکی از سخنگویان توییتر در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت، حساب‌هایی با بیشترین افت شمار دنبال‌‌کنندگان «حساب‌های کاربری افراد معروف» بوده‌اند.

در همین حال، تعداد دنبال‌‌کنندگان برخی از حساب‌های کاربران سرشناس از جمله مارجری تیلور گرین، نماینده ایالت جورجیا در مجلس، افزایش یافته است.

عدد دنبال‌کنندگان توییتر گرین که طبق گزارش‌‌ها یک روز قبل از اعلام خبر قرارداد بستن ماسک ۵۳۹ هزار نفر بود، تا عصر روز سه‌شنبه به بیش از ۶۳۲ هزار نفر رسید.

کرولاین اور بوئنو، دانشیار پژوهشی در مقطع پسادکتری دانشگاه مریلند یو‌ام‌دی (UMD) ایالات متحده، نیز تایید کرد که شمار دنبال‌کنندگان چندین حساب توییتر کاربران راست‌گرای برجسته از جمله برایت‌بارت نیوز (Breitbart News)، پس از اعلام خبر معامله ماسک، افزایش یافته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-04-28 13:41

افزودن دیدگاه جدید