کد مطلب: 

267671

محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه؛ شعار محیط زیستی سال 1401

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانش بنیان شدن یعنی رسوخ علم، اندیشه و دانش در سیستم و هرگاه این اتفاق بیفتد، محیط زیست کمتر تخریب شده و شرایط محیط زیستی کشور ارتقا می‌یابد.
 محیط زیست

به گزارش سیتنا، دکتر علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین دیدار نوروزی با کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با تبریک حلول سال نو و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را به نام «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری کردند و این نامگذاری نه به مثابه یک شعار بلکه فرمانی از سوی فرمانده است و بر همه ما تکلیف است که با تبعیت از فرماندهی، برای تحقق این فرمان بکوشیم.

وی با اشاره به شعار محیط زیستی سال، گفت: ما در سازمان حفاظت محیط زیست و هم سو با شعار سال حضرت آقا، یک شعار محیط زیستی برای امسال پیشنهاد کردیم که عبارت است از: «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه». 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رییس جمهور مقرر کرده اند که اعضای هیات دولت هرماه و حداکثر دو ماه می بایست گزارشی از اقدامات انجام شده برای تحقق شعار سال ارایه کنند، خاطرنشان کرد: ما از گذشته برای بحث فناوری و دانش بنیان در سازمان حفاظت محیط زیست برنامه داشتیم که پس از نامگذاری امسال، این بحث شتاب بیشتری خواهد گرفت.

سلاجقه در ادامه تصریح کرد: متاسفانه شواهد حاکی از آن است که شرایط اقلیمی کشور در سال جاری وضعیت چندان مطلوبی نخواهد داشت. دو مقوله آب و ریزگردها، از مباحث اساسی است که سازمان محیط زیست باید برای مدیریت آن مجهز شود.

وی، افزود: مطمئنا آنچه در عرصه محیط زیست کشور اتفاق می افتد، جدای از قانون نخواهد بود و از این پس، هیچ کلنگ بدون مجوزی بر زمین نخواهد خورد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم تلاش برای کوتاه کردن فرآیندها، گفت: سال ۱۴۰۱ علاوه بر تاکید بیشتر بر مباحث فناورانه و دانش بنیان، تجهیز پاسگاه های محیط بانی و پایش های زیست محیطی را با دقت بیشتر پیگیری خواهیم کرد و از تمام ظرفیت های کشور بهره می گیریم.

سلاجقه، مردم پایه بودن محیط زیست را به معنای استفاده از ظرفیت مردم برای حفظ و ارتقای محیط زیست کشور دانست و تصریح کرد: امیدوارم امسال، سال شعار نباشد بلکه سال تحقق فرمان باشد.

وی، متذکر شد: دانش بنیان شدن یعنی رسوخ علم، اندیشه و دانش در سیستم و هرگاه این اتفاق بیفتد، محیط زیست کمتر تخریب شده و شرایط محیط زیستی کشور ارتقا می یابد.

سلاجقه با بیان اینکه ما در سازمان حفاظت محیط زیست میثاق می بندیم در راه تحقق فرمان سال کوشش کنیم، گفت: تلاش های بدنه کارشناسی و مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۰ قابل تقدیر است و ما آماده این که از نظرات بدنه کارشناسی سازمان برای رفع چالش های زیست محیطی کشور بهره بگیریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-04-06 15:58

افزودن دیدگاه جدید