کد مطلب: 

267462

ارائه اینترنت رایگان به گردشگران اصفهان در نوروز

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: استان اصفهان در نوروز پذیرای تعداد زیادی گردشگر است و استقرار اینترنت (وای فای) رایگان در مناطق گردشگری و آثار باستانی از جمله برنامه‌های نوروزی محسوب می‌شود.
جعفر مطلب زاده

به گزارش سیتنا، جعفر مطلب زاده، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان ضمن بیان لزوم پشتیبانی برای پایداری شبکه در ایام نوروز گفت: در نظر گرفتن شیفت کاری برای حضور 24 ساعته نیروهای پشتیبان برای رفع خرابی‌های احتمالی در حوزه‌های فنی و تقویت پوشش جاده‌ها توسط اپراتورها به دلیل ترافیک بالای جاده‌های استان در این ایام را ازجمله اقدامات پیش‌بینی‌شده اداره کل ارتباطات استان اصفهان در ایام نوروز است.

مطلب زاده در ادامه ضمن بیان اینکه در این ایام شهر اصفهان مقصد گردشگران زیادی است بیان کرد: استقرار اینترنت (وای فای) رایگان در مناطق گردشگری و آثار باستانی، کمک به شهرداری برای استقرار سامانه‌های راهنمای مسافرین، حمایت و کمک به برگزاری پرشور اردوهای جهادی و... از دیگر اقداماتی است که برای رفاه حال مردم در این ایام اندیشیده شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان در خصوص برنامه‌های سال جدید برای عملیاتی سازی پروژه‌ها، شاخص‌ها و تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات گفت: افزایش سرعت دسترسی خانوار به اینترنت پهن باند ثابت و سیار، کاهش میزان تأخیر در اتصال بین دونقطه شبکه داخلی، کاهش اتلاف بسته بین دونقطه شبکه، حمایت از شرکت‌های نوپا، توسعه شبکه فیبر نوری و تأمین مسیرهای پشتیبان در نظر گرفته‌شده است.

مطلب زاده در توضیح پروژه‌های سال آینده که مختص استان اصفهان است نیز گفت: دو پروژه ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری در پژوهشکده مواد و انرژی استان اصفهان و پارک توسعه اقتصاد دیجیتال در فولادشهر نیز در دستور کار سال آینده قرار دارد.

وی همچنین تصریح کرد: 150 روستای بالای 20 خانوار استان (17 درصد از کل روستاها) از وضعیت اینترنت مطلوبی برخوردار نیست که در پروژه خدمات عمومی اجباری روستایی قرارگرفته‌اند و مقررشده است که تا پایان سال جدید به اینترنت همراه پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شوند تا شاهد دسترسی همگانی و عدالت اجتماعی در روستاهای استان نیز باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (2 رای)
سیتنا 5
2022-03-30 10:18

افزودن دیدگاه جدید