کد مطلب: 

267374

ارتقا و ایجاد سایت‌‌های ارتباطی در سال 1401

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در سال 1401، ایجاد و راه‌اندازی 121 سایت ارتباطی و ارتقای 51 سایت به فناوری‌های نسل سوم و چهارم را در برنامه داریم که 180 روستا از ارتباطات پایدار و پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.
شهریار سرداری

به گزارش سیتنا، شهریار سرداری سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، درباره برنامه‌های این اداره کل در سال 1401 گفت: در سال جدید، توجه ویژه‌ای به توسعه اینترنت روستایی، گسترش فیبر نوری، هوشمند سازی مدارس و توسعه اینترنت در مناطق گردشگری استان داریم.

وی با اشاره به تمهیدات پایداری شبکه و خدمت‌رسانی به مسافران در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در مناطق مخابراتی شهرستان‌ها و شبکه زیرساخت اپراتورها، در دو حوزه ثابت و سیار، آماده‌باش کارکنان برای تعمیرات قطعی‌های موردی، تعمیرات شبکه فیبر نوری و ... تعیین و برق پشتیبان اعم از ژنراتورها، UPS سایت‌ها و مراکز مخابراتی کنترل‌شده است.

سرداری گفت: در سال جدید، ایجاد و راه‌اندازی 121 سایت ارتباطی و ارتقای 51 سایت به فناوری‌های نسل سوم و چهارم را در برنامه داریم که 180 روستا از ارتباطات پایدار و پرسرعت بهره‌مند خواهند شد. هزینه ایجاد و ارتقای سایت‌های ارتباطی به ارزش 480 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

هوشمند سازی مدارس در دستور کار

وی با تاکید بر اهمیت پروژه هوشمند سازی مدارس افزود: هوشمند سازی مدارس یک ضرورت است و دانش‌آموزان استان با دسترسی به منابع بیشتر علمی می‌توانند در آینده باعث افتخارآفرینی در مقاصد علمی شوند. با ایجاد و ارتقای سایت‌های ارتباطی جدید، اتصال مدارس باقیمانده به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات، به‌صورت موازی انجام خواهد شد.

سرداری با اشاره به اهمیت توسعه سریع فیبر نوری در استان افزود: با توجه به توسعه سریع دانش فناوری اطلاعات، نیاز کسب‌و‌کارهای برخط به اینترنت پرسرعت و باکیفیت، بیش‌ازپیش احساس می‌شود. پروژه فیبر نوری که یکی از پروژه‌های اصلی و زیرساختی جهت تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات است، به طول 450 کیلومتر در سطح شهرستان‌های استان تعریف‌شده است و در فاز اول این پروژه، 200 کیلومتر فیبر نوری در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، خلخال و کوثر اجرا می‌شود.

اتصال مناطق گردشگری به اینترنت

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان اردبیل در جذب گردشگر بیان کرد: ارائه خدمات اینترنتی مناسب در مناطق گردشگری این استان بسیار است و موجب رونق اقتصادی استان می‌شود. 64 نقطه گردشگری در استان تعریف‌شده است که 60 نقطه دارای پوشش فناوری نسل دوم و 40 نقطه گردشگری دارای اینترنت پرسرعت است که در سال 1401، هم‌راستا با توسعه سایت‌های ارتباطی استان، مناطق باقی‌مانده به اینترنت سیار پایدار و باکیفیت متصل خواهند شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-03-27 15:20

افزودن دیدگاه جدید