کد مطلب: 

266495

بهره‌گیری از ظرفیت سیاسی کشور برای تبدیل‌شدن به هاب ترانزیت ترافیک بین‌الملل

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: استفاده از ظرفیت سیاسی کشور برای تبدیل‌شدن به هاب ترانزیت ترافیک بین‌الملل بسیار حایز اهمیت است، چراکه امروز اهمیت داده برابر با اهمیت نفت است.
حمید فتاحی

به گزارش سیتنا، حمید فتاحی، معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم افتتاح پروژه‌های راهبردی این شرکت گفت: هدف از  افتتاح شبکه سراسری سیگنال رسانی صداوسیما به تمام نقاط توجه به منویات مقام معظم رهبری است که به منظور حفظ استقلال سازمان صداوسیما و قطع وابستگی به ماهواره‌های بین المللی، به خصوص در شرایط تحریم  انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شبکه سراسری سیگنال رسانی صداوسیما از سال 1392 و با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان صداو سیما، انجام شد؛ ادامه داد:  این طرح با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۲۸۵۰ میلیارد ریال، (معادل 70 میلیون دلار)، در 398 ایستگاه به بهره برداری رسید.

فتاحی به ذی نفعان اصلی این طرح در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: امیدواریم با افتتاح رسمی این پوشش سراسری، مردم در مناطق محروم بتوانند از برنامه های صداو سیما بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به طرح قرارداد پروژه توسعه و ارتقای پایداری شبکه انتقال کشور به ظرفیت ۲۰ ترابیت و با استفاده از توان داخلی اشاره کرد و گفت: این پروژه بر اساس طرح کلان شبکه ملی اطلاعات انجام شده و قرار است نیازهای زیرساختی برای توسعه دسترسی‌ها به شبکه های ارتباطی را فراهم سازد.

وی تحقق واگذاری ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را ضروری برشمرد و افزود: با راه‌اندازی این پروژه شاهد تحولی جدی در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور خواهیم بود.

فتاحی  در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت سیاسی کشور برای تبدیل‌شدن به هاب ترانزیت ترافیک بین‌الملل بسیار حایز اهمیت است، چراکه امروز اهمیت داده برابر با اهمیت نفت است.

رییس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان، تصریح کرد: در این پروژه شاهد تحقق سه اقدام تدوین و تصویب توافقنامه سطح خدماتSLA (Service Level Agreement)، رونمایی از روش‌های جدید و متنوع فروش مشتریان و بازطراحی و ارتقای کیفیت شبکه انتقال ترانزیت بین‌الملل  هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-24 09:05

افزودن دیدگاه جدید