کد مطلب: 

266355

سرمایه 18 طرح دانش بنیان با روش تامین مالی جمعی تامین شد

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: طی دو ماه گذشته 18 طرح با روش تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) در مسابقه تلویزیونی «کارویا» از سوی افراد حقیقی و حقوقی تامین سرمایه شدند و در این میان صندوق نوآوری نیز در این روش، اصل پول مردم را بیمه کرده است.
 دکتر علی ناظمی

به گزارش سیتنا، دکتر علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در تلویزیون اینترنتی «بورسان» با موضوع «نوآوری و بورس» به فعالیت صندوق نوآوری اشاره کرد و افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 89 به موجب قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، ایجاد شد و فعالیت خود را از سال 92 با سرمایه اولیه سه هزار میلیارد تومانی آغاز کرد.

وی در ادامه خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور را شامل چهار محور تسهیلات با نرخ ترجیحی اعطای انواع ضمانت‌نامه، توانمندسازی به عنوان ارائه خدمات بلاعوض همچون آموزش، مشاوره، حضور در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی جهت ثبت استاندارد، پتنت و اختراع و سرمایه‌گذاری که صندوق در این حوزه با سود و زیان طرح‌های فناور سهیم می‌شود، اعلام کرد.

به گفته دکتر ناظمی این چهار خدمت از طریق صندوق نوآوری، شبکه بانکی به طور مستقیم و غیرمستقیم و بازار سرمایه به دانش‌بنیان‌ها ارائه می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی به تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر 6500 شرکت دانش بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند، این در حالی است که تعداد این شرکت‌ها در ابتدای سال 92 حدود 50 شرکت بود.

ناظمی در بخش دیگر این گفتگو به مقایسه شرکت‌های برتر دنیا در 20 سال گذشته پرداخت و بیان کرد: اگر در ابتدای 2000 میلادی به سراغ شرکت‌های برتر دنیا برویم و آن‌ها را با شرکت‌های امروز مقایسه کنیم، می‌بینیم که شرکت‌های 20 سال گذشته تقریبا کنار رفته‌اند. در حال حاضر شرکت‌های استارت‌آپی، مبتنی بر نوآوری و شرکت‌هایی که از فناوری بهره می برند، جای شرکت‌های 20 ساله گذشته دنیا را گرفته‌اند که ما با تاخیر به این موج پیوسته‌ایم. 

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: کارآفرینی و نوآوری مسیر ساده‌ای نیست و افرادی که وارد این حوزه شده‌اند، با چالش‌های بسیاری جنگیده‌اند، اما در حال حاضر دولت‌ها از این شرکت‌ها حمایت می‌کنند و این چالش‌ها مانع فعالیت کسب و کارها نشده است.

ناظمی تصریح کرد: امروز ما در بازار سرمایه از ابزارهای تخصصی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برخورداریم که  انتظار می‌رود این ابزارها گسترش یابد.

وی در ادامه به مقایسه میزان دارایی‌های شرکت‌های بزرگ خودرویی، معدنی و نفتی با شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: میزان دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان در مقایسه با شرکت‌های بزرگ خودرویی، معدنی و نفتی کمتر است اما مهمترین دارایی دانش بنیان‌ها، دارایی‌های فکری آن‌ها است که باعث ایجاد ارزش افزوده در میان آنها شده است.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، ورود استارت‌آپ‌ها به بورس را موجب تغییر سهامداری و سرمایه‌گذاری در آنها دانست و گفت: این امر می‌تواند این سیگنال را به مابقی سرمایه‌گذاران بدهد که در این زیست‌بوم سرمایه‌گذاری کنند. 

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری جسورانه با پذیرفتن ریسک‌ها به وجود می‌آید، تصریح کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که 90 درصد استارت‌آپ‌ها از بین می‌روند و تنها یک درصد آنها باقی می‌مانند.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان یادآور شد: طی دو ماه گذشته 18 طرح با روش تامین مالی جمعی(کرادفاندینگ) در مسابقه تلویزیونی «کارویا» از سوی افراد حقیقی و حقوقی تامین سرمایه شدند و در این میان صندوق نوآوری نیز در این روش، اصل پول مردم را بیمه کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-20 11:23

افزودن دیدگاه جدید