کد مطلب: 

266316

مقایسه مداوم سرعت اینترنت ایران با کشورهای آخر جدول، قیاس غیرواقعی است

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: مقایسه مداوم سرعت اینترنت ایران با کشورهای آخر جدول، قیاس مع‌الفارق است و اگر از روی ناآگاهی و بی‌انصافی نباشد حتما پروژه‌ای است برای تخریب. درست است که همه ما از سرعت فعلی اینترنت رضایت نداریم و دنبال سرعت‌های بالای جدول هستیم و حق هم هم داریم، اما مگر می‌شود کسی با قیاس غیرواقعی، کشور خودش را تخریب کند.
مقایسه مداوم سرعت اینترنت ایران با کشورهای آخر جدول، قیاس غیرواقعی است

به گزارش سیتنا، سیدجمال هادیان با رشته توئیتی ضمن انتشار اطلاعات جدید سایت اسپید‌تست، نوشت: هرچند اطلاعات این سایت بر اساس میانگین متوسط تعداد درخواست‌های سرعت در هر کشور محاسبه می‌شود که به دلیل مشخص نبودن تعداد نمونه‌ها و مکان نمونه‌گیری چندان هم مورد اعتماد نیست، اما بر اساس اطلاعات این سایت، سرعت متوسط اینترنت همراه در ایران حدود 23 مگابیت بر ثانیه است که با میانگین جهانی (29.6) تفاوت چندانی ندارد. این سرعت در شش‌ماه گذشته (غیر از دو ماه اخیر) رو به بهبود بوده و در آذرماه به 25.2 مگابیت هم رسیده است.

وی ادامه داد: ایران از نظر متوسط سرعت اینترنت همراه از میان ۱۴۰ کشور در رتبه ۷۷ قرار دارد و افغانستان، ترکمنستان و یمن به ترتیب در رتبه ۱۳۸، ۱۳۹ و ۱۴۰. مقایسه مداوم سرعت اینترنت ایران با کشورهای آخر این جدول قیاس مع‌الفارق است و اگر از روی ناآگاهی و بی‌انصافی نباشد حتما پروژه‌ای است برای تخریب.

هادیان تاکید کرد: درست است که همه ما از سرعت فعلی اینترنت رضایت نداریم و دنبال سرعت‌های بالای جدول هستیم و حق هم هم داریم، اما مگر می‌شود کسی با قیاس غیرواقعی، کشور خودش را تخریب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند سرعت اینترنت موبایل در ایران نزدیک سرعت میانگین جهانی است اما کافی نیست وباید به شرایط ایده‌آل برسد. مهمتر از این بهبود سرعت اینترنت ثابت است که فعلاً در قعر جدولیم اما با اجرای طرح FTTH و صبوری شما و همت خدمتگذارانتان در دولت و بخش خصوصی روزبه‌روز وضع‌مان بهتر خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2022-02-18 22:55

افزودن دیدگاه جدید