کد مطلب: 

265933

بلاک‌چین در سامانه جامع تجارت پیاده‌سازی شد

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سازوکارهای ارزی جدید مانند بلاک‌چین را در کنار تسهیل تعهدات ارزی در دستور کار قرار دادیم، اکنون بلاک‌چین در سامانه جامع تجارت پیاده‌سازی شده است که از این موضوع برای صادرات به کشور عمان می‌توان استفاده کرد.
علیرضا پیمان‌پاک

به گزارش سیتنا، علیرضا پیمان‌پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهارکرد: به‌دنبال این موضوع هستیم که منابع صندوق توسعه ملی را به‌عنوان اعتبار فروشنده در حوزه صادرات وارد کنیم و می‌خواهیم این موضوع را در هیات دولت تصویب کنیم.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: سازوکارهای ارزی جدید مانند بلاک‌چین را در کنار تسهیل تعهدات ارزی در دستور کار قرار دادیم، اکنون بلاک‌چین در سامانه جامع تجارت پیاده‌سازی شده است که از این موضوع برای صادرات به کشور عمان می‌توان استفاده کرد.

پیمان‌پاک با عنوان اینکه موضوعات ارزی محوراصلی تمرکز سازمان بوده است، ادامه داد: موضوعات مرتبط با رفع تعهدات ارزی با ابلاغیه‌ای که از ستاد اقتصادی دولت گرفته‌ایم تسریع یافته است.

همچنین برای تسهیل امور صادرکنندگان واردات در مقابل صادرات برای تمامی کالا‌ها و ردیف‌ها (به غیر از پتروشیمی، فولاد، سیمان و بعضی واحدهای بزرگ) آزاد شده است.

معاون وزیر صمت اظهارکرد: یکسری گروه‌های کالایی را از نیما خارج و با گروه‌هایی که مواداولیه آنها مستقیم از سامانه نیما تامین می‌شود، متناظر کردیم تا ارز این نوع کالاها مبادله و رفع تعهد شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-06 09:41

افزودن دیدگاه جدید