کد مطلب: 

265909

تا پایان امسال، همه مشترکان بزرگ برق به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر گفت: تا پایان سال 1400 کلیه مشترکان باقیمانده در صنعت، کشاورزی، ادارات و بخش‌های بزرگ تجاری، مجهز به کنتور هوشمند خواهند شد و مشترکان پرمصرف بخش خانگی نیز تا پایان تابستان کنتورهای هوشمند را دریافت خواهند کرد.
کنتور برق

به گزارش سیتنا، هادی مدقق مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر گفت: از سال گذشته برنامه‌های نصب کنتور هوشمند را آغاز کرده‌ایم که هدف آن بیشتر مصرف کنندگان بزرگ بود. از این طریق بیش از ۵۵ درصد شبکه را رصد خواهیم کرد. در کنار برنامه‌های توسعه‌ای، نصب کنتور هوشمند به کنترل مصرف کمک می‌کند.

مدقق می‌گوید: بیش از ۳۷ میلیون مشترک داریم که یک میلیون مشترک بزرگ کنتور هوشمند گرفته‌اند. برنامه ما سه ساله است. افراد علاقه‌مند هم می‌توانند درخواست خرید خود را اعلام کنند و شرکت توزیع آن را نصب خواهد کرد. ما از مشترکان پر مصرف که حدود ۴.۵ میلیون هستند کار را شروع کردیم.

در توسعه کنتور هوشمند اقداماتی انجام دادیم تا کنتور‌های مورد نیاز را ظرف سه سال تولید و نصب کنیم. نسل اول کنتور‌ها الکترو مکانیکی بوده که بعد‌ها با کنتور‌های دیجیتال جایگزین شده و حالا کنتر‌وهای هوشمند نسل سوم کنتور‌ها محسوب می‌شوند.

رخشانی مهر معاون توزیع و هماهنگی توانیر اعلام کرده بود که هزینه نصب کنتور‌های هوشمند برای مشترکان تک فاز خانگی، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد که در قانون پیش‌بینی شده و مشترکان می‌توانند به صورت اقساط ۲۴ ماهه پرداخت کنند.

از مجموع ۳۷ میلیون مشترک برق، ۳۰ میلیون مشترک خانگی، پنج میلیون مشترک تجاری، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک عمومی  اداری، ۴۰۰ هزار مشترک بخش صنعتی و ۴۰۰ هزار مشترک در بخش کشاورزی هستند که همگی باید تا سه سال آینده، مجهز به کنتور‌های هوشمند شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-05 11:51

افزودن دیدگاه جدید