کد مطلب: 

265591

دستگیری متهم حرفه‌ای فعال در زمینه کلاهبرداری در بستر بازارهای آنلاین

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور، گفت: متهم پرونده که از مجرمان حرفه ای و تحت تعقیب سایر پلیس‌های تخصصی نیز بود، با معرفی خود تحت عنوان کارمند ارگان های دولتی و وکیل دادگستری، اقدام به کلاهبرداری کلان از شهروندان تحت عنوان "فروش خودرو" می کرد.
کلاهبرداری

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت؛ در پی ارجاع پرونده هایی به پلیس فتا یکی از استان های جنوبی کشور مبنی بر "مشاهده آگهی در بازارهای آنلاین با موضوع فروش خودرو " و به دنبال آن کلاهبرداری از قربانیان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: متهم پرونده که از مجرمان حرفه ای و تحت تعقیب سایر پلیس های تخصصی نیز بود، با معرفی خود تحت عنوان کارمند ارگان های دولتی و وکیل دادگستری اقدام به کلاهبرداری کلان از شهروندان تحت عنوان " فروش خودرو" می نمود.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی های و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهم اصلی پرونده در یکی از شهرستان ها مورد شناسایی قرار گرفته ، دستگیر شد و در بازرسی از محل اختفای وی 5 دستگاه گوشی تلفن همراه مورد استفاده در فرآیند ارتکاب جرم کشف و ضبط شد و همچنین بر اساس بررسی های انجام شده تا کنون 65 پرونده مرتبط با متهم در نقاط مختلف کشور شناسایی شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور بیان داشت: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان ها، از ابتدای دی ماه سال جاری تعداد 12  فقره کلاهبرداری رایانه ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه های اجتماعی خارجی با ارزش ریالی قریب به 48 میلیارد ریال شناسایی و منهدم شده اند که در این رابطه 18 نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی گردیده اند.

سرهنگ پاشایی ضمن بیان اینکه مجرمان از بستر بازارهای آنلاین برای درج آگهی های جعلی به منظور فریب شهروندان و کلاهبرداری از آنها در قالب پرداخت کل مبلغ و یا بخشی از وجه تحت عنوان بیعانه استفاده می نمایند ، به شهروندان توصیه کرد: قبل از ملاقات حضوری با فرد درج کننده آگهی و اطمینان از وجود کالا و صحت موضوع، به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه به حساب های معرفی شده نکنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-01-25 11:28

افزودن دیدگاه جدید