کد مطلب: 

265429

گمرک: منعی برای واردات گوشی‌های بالای 600 دلار وجود ندارد

سخنگوی گمرک ایران با تشریح اظهارات رییس کل گمرک پیرامون واردات گوشی‌های تلفن‌ همراه بالای 600 دلار در سال آتی، با اشاره به عدم ورود جزئی به این مساله در لایحه بودجه سال 1401، تاکید کرد: هرگونه تصمیم در این خصوص یا ماخذ کالاهای دیگر در درآمد سالیانه گمرک موثر است.
تصمیمی مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی‌های همراه بالای 600 دلار اخذ نشده است

به گزارش سیتنا، در پی انتشار اخباری مبنی احتمال ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 600 دلار در سال آینده، «سید روح اله لطیفی» سخنگوی گمرک اظهار داشت: رییس کل گمرک در نشست با اعضای اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد که واردات خودرو و موبایل‌های با ارزش بیش از 600 دلار، به سیاست‌های تجاری و بازرگانی کشور وابسته است و گمرک تابع سیاست‌های سایر سازمان‌های سیاستگذار و مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات این کالاها در بودجه سال آینده است تا هر آنچه مصوب شده و به گمرک برای  اجرا ابلاغ کنند را انجام دهد.

لطیفی ادامه‌داد: رئیس کل گمرک ایران در این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییر ماخذ تعرفه ها بر درآمد گمرکی، هر گونه تصمیمی در سیاست‌های تجارت خارجی، تعرفه‌ها و حقوق ورودی را بر درآمد گمرکی سال آینده موثر دانست.

سخنگوی گمرک گفت: در حال حاضر برای گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالای 600 دلار حقوق ورودی با ماخذ 12 درصد اعمال می‌شود و همچنان روند واردات ادامه داشته و منعی برای ورود آن وجود ندارد. در ضمن در متن لایحه بودجه که در مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است، در زمینه محدودیت، ممنوعیت یا تغییر ماخذ و تعرفه‌ها تصمیمی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-01-19 13:28

افزودن دیدگاه جدید