کد مطلب: 

265100

بازار ارزهای دیجیتال در التهاب؛ روند نزولی تا چه زمان ادامه دارد؟!

به دنبال ارائه‌ برنامه‌ دولت آمریکا برای خریداری اوراق قرضه، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال هم جذب اوراق قرضه با نرخ‌های بهبود یافته شوند و لذا طی روزهای اخیر سیر نزولی ارزهای دیجیتال آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.
بازار ارزهای دیجیتال در التهاب؛ روند نزولی تا چه زمان ادامه دارد؟!

به گزارش سیتنا و بر اساس داده‌های سنتیمنت، پنج ارز دیجیتال برتر بازار همچنان در حال افت شدید هستند و احساس بلاتکلیفی و ترس بر بازار چیره شده است. اتریوم، بایننس کوین، سولانا و کاردانو با دنبال‌کردن سقوط بیت کوین، در حال حاضر در روند نزولی به‌سر می‌برند.

کالین وو، خبرنگار ارزهای دیجیتال نیز در توییتر خود از شاخص ترس و طمع بیت کوین گفته که پس از ۲۱ جولای ۲۰۲۱ (۳۰ تیر ۱۴۰۰)، به کمترین میزان خود یعنی عدد ۱۰ رسیده است. این عدد نشان‌دهنده ترس شدید است.

اما ارزهای دیجیتال در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایالات‌متحده آمریکا قصد دارد ترازنامه خود را با فروش اوراق قرضه کاهش دهد، سقوط کردند.

ریپل نیجریا گزارش داد که دولت آمریکا برای پایین نگه‌داشتن بهره، اوراق قرضه خریداری می‌کند و برنامه پیش‌بینی شده آن باعث افزایش بازده اوراق قرضه و کاهش ارزش بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌ها شد و سیر نزولی آنها در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که دارندگان بیت‌کوین بیش از ۵۰.۳۴ میلیارد دلار در دوره چهار روزه ضرر کردند زیرا ارزش بازار آن از ۸۶۸.۳۸ میلیارد دلار به ۸۱۸.۰۴ میلیارد دلار رسید.

اعتقاد بر این است که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به بازار اوراق قرضه چشم دوخته‌اند زیرا در بحبوحه مبارزه بازار غیرمتمرکز برای رسیدن به یک روند صعودی به دنبال پناهگاه امنی برای پول خود هستند و  سرمایه‌گذاران جذب اوراق قرضه با نرخ‌های بهبود یافته خواهند شد.

در همین حال، آرتور هیز، مدیر عامل سابق بیت مکس (BitMEX)، پیش‌بینی کرد که آلت‌کوین‌ها می‌توانند تا ۹۰ درصد نسبت به قیمت کنونی خود سقوط کنند.

هیز معتقد است سرمایه‌گذاران نهادی که به فلسفه بیت کوین باور ندارند ممکن است به دلیل تغییر شرایط بازار در پی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

او در همین حال، شرایط بیت کوین و اتریوم را متفاوت از آلت کوین‌ها دانسته و سقوطی کم شدت‌تر برای آن‌ها متصور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-01-08 21:51

افزودن دیدگاه جدید