کد مطلب: 

264565

توجه خاص به شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نوآور در ساختار جدید وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت گفت: توسعه بازار و تسهیل فروش بزرگترین کاری است که می‌توانیم برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور انجام دهیم چراکه این شرکت‌ها به لحاظ فنی و نوآوری کار را به خوبی جلو برده اند و گام بعدی یافتن بازار است تا لوکوموتیوی برای توسعه آنها باشد.
شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش سیتنا، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ناحیه نوآوری شریف در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: در فضاهای دانشگاهی کارها دوره عمری دارند اما اکثر دستاوردهای دانش بنیان این حوزه قابلیت تجاری شدن دارند.

وی همچنین تصریح کرد: مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان که در این نمایشگاه مورد بازدید قرار گرفته است و در حوزه کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشند را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر صمت ادامه داد: بیشتر مشکلات شرکت های فناور و دانش بنیان در حوزه بازار می باشد که این مسائل را نیز با رویکردهای جدیدی که داریم مورد توجه قرار خواهیم داد.

فاطمی امین با بیان اینکه توسعه بازار و تسهیل فروش بزرگترین کاری است که می‌توانیم برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور انجام داد، گفت: این شرکت‌ها به لحاظ فنی و نوآوری کار را به خوبی جلو برده اند و گام بعدی یافتن بازار است تا لوکوموتیوی برای توسعه این شرکت‌ها باشد.

وی همچنین بیان کرد: با رویکرد و ساختار جدیدی که در وزارت صنعت، معدن تجارت ایجاد شده است توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نوآور خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به عنوان نمونه در انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز امسال، شاخص های دانش بنیان بودن را لحاظ کرده و امسال برای اولین بار چندین شرکت دانش بنیان به عنوان صادر کننده نمونه و ممتاز انتخاب شدند.

فاطمی امین همچنین تاکید کرد: اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با فعالیت‌های دانش بنیان می تواند تسهیل و ارتقا یابد.

وی با اشاره به تغییر ساختار در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تمامی دفاتر تخصصی یک گروه فناوری و نوآوری ایجاد شده است و در این راستا مدیرکل آن دفتر در حوزه فناوری و نوآوری مسئولیت دارد که باید ارتباط بین صنعت، معدن تجارت با آن شرکت دانش‌بنیان را برقرار کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-12-22 15:01

افزودن دیدگاه جدید