کد مطلب: 

264281

فیروزآبادی: نظام دانشگاهی کشور باید به سمت مدل سکویی حرکت کند

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر تحول نظام آموزشی همسو باتحول دیجیتالی و اقتصاد سکویی در جهان گفت: اقتصاد سکویی به دنبال کاهش نقش دولت‌ها و مدیریت بی‌واسطه بر بازار جهانی است و در دانشگاه‌های دنیا نظام آموزشی سکویی شکل گرفته، بنابراین نظام دانشگاهی کشور نیز باید به این سمت حرکت کند.
دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی

به گزارش سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در دیدار با معاونین دانشگاه علمی کاربردی با بیان این مطلب افزود: عصر امروز با انقلاب چهارم که در دنیا اتفاق افتاده و پسا صنعتی نامیده می شود، عصر صنعت چهار و به تبع آن دانشگاه چهار بوده که مبتنی بر فضای مجازی است و این فضا دارای خصوصیاتی از جمله جهانی شدن، شبکه ای بودن، کلان داده و هوش مصنوعی است که در واقع آینده دنیا با این خصیصه ها ترسیم خواهد شد.

وی با اشاره به این که در این عصر با ادغام کالا و خدمات، اقتصاد خدماتی در سطح جهانی شکل گرفته، گفت: پیشتر دانشگاه به دنبال تعلیم بود اما امروزه نگاه دانشگاه باید اقتصادی نیز باشد و برهمین اساس نقش دانشگاه های علمی کاربردی دراین دوره بسیار مهم است.

دکتر فیروزآبادی تاکید کرد: دانشگاه پیشتر فناورانه و مبتنی بر تکنولوژی بوده و نظام آموزشی دارای سیستم نوآوری بود اما امروز در دانشگاه های نسل چهار مباحث استارتاپی و شرکت های کوچک زودبازده مطرح است که در این حوزه در کشور بیشتر مهاجرت صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: از خصوصیات این نظام آموزشی تطابق پذیری آن است و دانشگاه ها باید به دنبال رصد تحول مشاغل در کشور باشند تا بتوانیم نسلی تربیت کنیم که بتواند در اقتصاد سکویی در فضای مجازی قلمروسازی کند.

دکتر فیروزآبادی با اشاره به این که باید نت وندان بر روی سکوهای ایرانی افزایش یابد، افزود: صاحبان سکوهای ایرانی اگر بتوانند فعالیت خود را در سطح جهانی گسترش دهند ما شاهد قلمروسازی خواهیم بود.

وی با بیان این که سیاست دنیا به سمت ایجاد بازارهای جدید و اشتغال زایی در کنار افزایش جمعیت است، افزود: جوامع امروز به دنبال اقتصاد خدماتی، نوآورانه با مدل استارتاپی است به شکلی که بازاریابی هدفمند برای اقوام، سنین و ذائقه های متفاوت در سطح جهانی وبه صورت شبکه ای شکل می گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اقتصاد سکویی (پلت فرمی) در جهان گفت: اقتصاد سکویی به دنبال کاهش نقش دولت ها و مدیریت بی واسطه بر بازار جهانی است و در دانشگاه های دنیا نظام آموزشی سکویی شکل گرفته بنابراین نظام دانشگاهی کشور نیز باید به این سمت حرکت کند.

وی با اشاره به نیاز کشور به مشاغلی همچون امنیت سایبری و بازی سازی تاکید کرد: مرکز ملی فضای مجازی آمادگی دارد تا با دانشگاه ها برای نیازسنجی و ایجاد رشته های کاربردی همکاری کرده و در صورت نیاز سندی به تصویب نهایی شورای عالی فضای مجازی کشور برساند.

گفتنی است، درپایان این نشست مقرر شد تاکارگروهی تشکیل و مباحث مورد نظر جهت اعمال در نظام آموزشی کشور در این کارگروه بررسی کارشناسی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-12-13 10:55

افزودن دیدگاه جدید