کد مطلب: 

264013

نماینده‌ی مجلس: کیفیت نامطلوب اینترنت، ارتباطی با طرح صیانت ندارد/ وضعیت اینترنت در روستاها فاجعه است

عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: شایعات مطروحه پیرامون ارتباط طرح صیانت با سرعت و کیفیت پایین اینترنت ثابت و همراه صحت ندارد، همچنان در بسیاری از شهرها اینترنت 2G و 3G ارائه می‌شود و تنها در شهرهای بزرگ اینترنت 4G در دسترس است و متاسفانه وضعیت اینترنت در روستاها فاجعه است.
نماینده‌ی مجلس: کیفیت نامطلوب اینترنت، ارتباطی به طرح صیانت ندارد/ وضعیت اینترنت در روستاها فاجعه است

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حسین جلالی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون انتظارات از وزیر ارتباطات برای بهبود سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و همراه، گفت: در مورد اینترنت بحث مراکز، شهرهای بزرگ، شهرهای کوچک و روستاها مطرح است و نکته آنکه وضعیت اینترنت ثابت و همراه در روستاها فاجعه است.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پاسخ مجموعه‌ی ارائه دهندگان خدمات اینترنت در خصوص سرعت و کیفیت نامطلوب اینترنت ثابت و همراه، این است که مقصر خود مشتری است و از هر کدام از سرویس دهندگان که اینترنت داشته باشید و از سرعت و کیفیت ناراضی باشید، پیشنهاد می‌شود که سرویس‌دهنده‌ی دیگری را انتخاب کنید.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه مجموعه‌ی مخابرات کشور بعد از خصوصی سازی، تکه تکه شده و همین موضوع باعث عدم پاسخگویی مسوولان مربوطه شده است. زمانی که مخابرات دولتی بود، تمامی درآمد کسب شده صرف توسعه‌ی امور می‌شد، اما در حال حاضر بخش خصوصی درآمد خود را به‌جای توسعه، در جیب می‌گذارد.

دکتر جلالی، خاطرنشان کرد: مخابرات با ساختار خصوصی به دنبال سود و درآمد است و اگر متوجه شود که توسعه‌ی اینترنت مقرون به صرفه نیست، کابل‌کشی جدید نمی‌کند و فیبرنوری نمی‌آورد و در نتیجه به‌دنبال آن، بی عدالتی، عدم توازن و توزیع ناعادلانه امکانات صورت می‎‌گیرد.

وی، اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر مشکل ساختاری دارد و باید افرادی که دچار تعارض منافعی شدند را مدیریت کند. پیرامون مشکلات اینترنت، زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات هر کدام توپ را در زمین دیگری می‌اندازند و در نهایت روند توسعه‌ی ارتباطات در شهرها مطلوب نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: به ‌دلیل شیوع کرونا، فعالیت عموم کسب‌وکارها به‌صورت دورکاری صورت می‌پذیرد و بخش زیادی از امور روزمره‌ی مردم مانند خرید منزل به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می‌شود. در چنین شرایطی که مردم به اینترنت روی آورده‌اند، مسوولان پاسخگو نیستند و همچنان در بسیاری از شهرها استفاده از اینترنت 2G و 3G را شاهد هستیم و تنها در شهرهای بزرگ اینترنت 4G قابل استفاده است.

دکتر جلالی در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا تاکید کرد: به عنوان نمونه مشکل عمده‌ی مردم روستاهای رفسنجان و انار، نبود اینترنت است و از اینترنت با همان سرعت کم نیز محروم هستند. در جامعه‌ی امروزی زندگی بدون اینترنت دشوار است و اینترنت دیگر عضوی از خانواده‌ها شده است.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس در عین حال تاکید کرد: شایعات مطرح شده در زمینه‌ی ارتباط طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی با سرعت و کیفیت پایین اینترنت ثابت و اینترنت همراه، صحت ندارد و در این طرح، بحث نظام‌مند کردن و استفاده‌ی بهتر از فضای مجازی و اینترنت مطرح است.

وی، گفت: برای رسیدن به سرعت و کیفیت مطلوب در حوزه‌ی اینترنت ثابت و اینترنت همراه، در وهله‌ی اول باید پهنای باند افزایش یابد، در وهله‌ی دوم، امکانات به‎روزرسانی و متناسب با تقاضای مردم طراحی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ساختاری که امروزه برای مدیریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌ی اینترنت ثابت و اینترنت همراه چیده شده، برای ده سال پیش است و متناسب با تقاضای مردم در همان بازه‌ی زمانی است و باید در جهت حل عقب ماندگی موجود تلاش شود.
انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 1
2021-12-04 14:32

افزودن دیدگاه جدید