کد مطلب: 

263579

هشدار پلیس فتا به شهروندان پیرامون خدمات دولت الکترونیک

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری باند فیشینگ در فضای سایبری با ترفند ارسال لینک تحت عنوان ابلاغ الکترونیک سامانه ثنا خبر داد.
 سامانه ثنا

به گزارش سیتنا، سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با ارجاع تعدادی شکوائیه از سوی مرجع محترم قضایی در خصوص برداشت غیر مجاز رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: شکات مدعی بودند پس از پرداخت وجهی که لینک آن به صورت پیامک برای آنها ارسال شده موجودی حساب آنها خالی شده است که بر اساس اظهارات شکات و مستندات موجود مشخص شد مالباختگان در تله فیشینگ دومرحله ای؛ در پی پرداخت هایی همچون سامانه ثنا و یا درج کالا یا خدمات در سایت دیوار ابتدا روی لینک کلیک نموده و در ادامه با پرداخت مبلغ ناچیزی اطلاعات کارت عابر بانک خود را افشا و در ادامه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.   

وی تصریح کرد: با بررسی های بعمل آمده بعدی و همچین عملیات فنی و پلیسی ، کارشناسان پلیس فتا رد متهمین را در فضای سایبری پیدا وبا هماهنگی قضایی دو متهم در محل مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ جهانشیری افزود: با اعتراف دو متهم به بزه ارتکابی با بررسی ادله موجود، رد متهم اصلی که اقدام به کد نویسی برنامه و جاسوس افزار موجود کرده بود و با همدستی دو تن دیگر اقدام به پولشویی کرده بود در استان گیلان شناسایی و با تهیه نیابت قضایی دستگیر شد.

این مقام مسئول به کاربران هشدار داد: لازمه زندگی درعصر فناوری اطلاعات  افزایش آگاهی و دانش سایبری می باشد و از هم اکنون می بایست با افزایش دانش سایبری قادر به رعایت امنیت به منظور پیشگیری از هرگونه دسترسی غیر مجاز به داده های مهم و حساس از جمله کارت های عابر بانک باشیم.

شایان ذکر است شهروندان گرامی جهت ارسال گزارش و یا در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه ای در فضای سایبر در هر موقع از شبانه روز می توانند با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره تماس 096380 ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات فوریت سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهره مند گردند و یا با آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در  حوزه فضای سایبری اطلاع یابند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-11-20 10:37

افزودن دیدگاه جدید