کد مطلب: 

263041

ضرورت تغییر راهبرد در پدافند غیرعامل در شرکت ارتباطات زیرساخت

به دلیل تغییر ماهیت تهدیدات، امر دفاع چه در بخش نظامی و چه غیرنظامی نیازمند تغییر راهبرد در پدافند غیرعامل در شرکت ارتباطات زیرساخت و مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
سردار جلالی

به گزارش سیتنا، نشست کمیته پدافند غیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور حمید فتاحی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران و معاونین آنان برگزار شد.

در این نشست سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنانی ضمن تشکر از اهتمام شرکت ارتباطات زیرساخت درتوجه به مباحث مربوط به پدافند غیرعامل، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، ایجاد هماهنگی، همپایی و هم افزایی میان بخش نظامی کشور و بخش غیرنظامی در امر دفاع و تحقق راهبرد دفاع جامع در کشور است که ارتقای تاب‌آوری و پایداری ملی را به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه به دلیل تغییر ماهیت تهدیدات، امر دفاع چه در بخش نظامی و چه غیرنظامی نیازمند تغییر راهبرد است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی، جنگ را به لایه‌های جدیدی برده‌اند که تحت عنوان جنگ‌های هیبریدی یا ترکیبی شناخته می‌شود که به دلیل ماهیت خود، تنوع تهدیدات را افزایش چشمگیری داده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مباحث در تهدیدات سایبری زیرساختی، مسئله پیامدهای ناشی از این تهدیدات است. بخش زیرساخت از آن رو مورد حملات سایبری قرار می‌گیرد چون ارتباط تنگاتنگی با خدمات‌رسانی به مردم دارد و در نتیجه پیامدهای شدیدتری به دنبال خواهد داشت.

وی با تبیین اهمیت کارکردها و ماموریت های حیاتی شرکت ارتباطات زیرساخت، خاطرنشان کرد: تاب آوری در زیرساخت ها باید متناسب با کارکردهای آنها باشد. با توجه به اهمیت شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد یک بخش یا معاونت دفاعی برای چنین ساختار ضروری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر لزوم طرح و اجرای دفاع سایبری در لایه زیرساختی، بر طراحی سناریوهای مخاطرات و تهدیدات و تمرین و مانور برای مشخص شدن نقاط ضعف و اقدام جهت برطرف کردن آن تاکید کرد.

همچنین در این نشست مهندس فتاحی معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل طی سخنانی با تأکید بر اهمیت پدافند غیر عامل گفت: امروزه موضوع پدافند غیر عامل فارغ از هر نوع نگرش ها و مرزبندی ها جایگاه، اهمیت خاص و فوق العاده برای کشور محسوب می شود.

وی با تشکر و قدردانی از زحمات و همکاری سازمان پدافند غیر عامل به ویژه جناب آقای دکتر جلالی خاطرنشان ساخت: اهمیت پدافند غیر عامل در شرکت ارتباطات زیرساخت برای حفظ کیفیت و پایداری ارتباطات در کشوریک اصل حیاتی و ریشه‌ای است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود : پیش بینی و اجرای پیوست های پدافند غیرعامل درحوزه ارتباطات و فناور اطلاعات یکی از دغدغه‌ها و ضرورت جدی ما است و اصلا اجرای پروژه ها بدون پیش بینی پدافندغیرعامل مصادف با شکست است.

وی اضافه کرد : هرگونه اختلال و یا کوتاهی درپیش بینی پیوست های پدافند غیر عامل درحوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات تبعات ناگواری درپی خواهد داشت که ممکن است بی توجهی به آن تبعات جبران ناپذیری فرآهم آورد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریع کرد : امروز موضوعات مربوط به گفتمان پدافند غیرعامل مخصوص جامعه متخصص وبخش نخبگان نیست واهمیت آن نیاز به ترویج وگفتمان سازی عمومی در کشور دارد.

مهندس فتاحی یادآور شد: ما در شرکت ارتباطات زیرساخت وبه تبع آن، مجموعه وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات آمادگی داریم درحوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات برای اشراف کامل و امکان بازیابی سریع در ارائه خدمات در شرایط خاص با تخصیص بودجه وتأمین نیروی انسانی متخصص پیوست‌های پدافندغیرعامل را به نحوه مطلوبی اجرا کنیم.

در این مراسم دکتر نوروزی دبیر کارگروه پدافند غیرعامل و مدیرکل حراست شرکت ارتباطات زیرساخت در ابتدا با ارائه گزارشی ازبرنامه ها ، عملکرد و اقدامات شرکت ، ضرورت توجه به موضوعات اساسی و ریشه ای پدافند غیرعامل برای پایداری ارتباطات در کشور را مورد تاکید قرار داد.

با اشاره به یکی از اقدامات اساسی شرکت درتوسعه زیرساخت های ارتباطی برای ارایه خدمات مطلوب به مشتریان و هموطنان عزیز خواستار توجه و همکاری وزارت نیرو و شرکت های برق برای توسعه پایداری شبکه تغذیه و نیرو درکشور شد.

دبیر کارگروه پدافند غیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل درحفظ کیفیت خدمات و پایداری ارتباطات مطلوب خاطرنشان کرد : هدف پدافند غیر عامل پایداری خدمات است و ما موظف هستیم با آمادگی کامل و اجرای دقیق پیوست های پدافند غیر عامل مخاطرات و آسیب های احتمالی در این حوزه را به حداقل برسانیم.

ایشان در ادامه از همکاری موثر مدیر عامل و اعضای هیات مدیره ، معاونین ومدیران ستادی و اجرایی شرکت در پیشبرد اهداف پدافندی شرکت ارتباطات زیرساخت قدردانی و تشکر کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-03 15:36

افزودن دیدگاه جدید