کد مطلب: 

262960

قرن 21 ام، قرن مصونیت یا دفاع سایبری شهری است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با افزایش رویکرد هوشمندی در زیرساخت‌هایی مانند خانه‌ها، ترافیک، خودرو، شهر و کارخانجات، به سمت افزایش کاربری‌ها و بهره برداری با حوزه هوشمندی می‌رویم.
سردار غلامرضا جلالی

به گزارش سیتنا، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران صبح امروز (دوشنبه) در چهارمین همایش ملی پدافند شهری اظهار داشت: مدیریت شهرها به عنوان محل تقاطع زیرساخت‌ها، کارکردها و شهروندان به نوعی پیچیده شده است و هرقدر شهرها به سمت شبکه‌ای شدن، سیستمی شدن و هوشمند شدن جلو می‌روند، رویکرد سیستم در سیستم در حوزه شهری متجلی می‌شود.

مدیریت شهری و مدیریت تعارض زیرساخت‌ها و هماهنگ کردن آنها با هم جزء پدیده‌های پیچیده و جدی است.

وی با بیان اینکه رویکرد مدرن شهرسازی و مدیریت شهری باید به این موضوعات بپردازد و آنها را دنبال کند، گفت: با افزایش رویکرد هوشمند در زیرساخت‌ها که شامل خانه هوشمند، هوشمندی ترافیک و خودرو و نهایتاً شهر هوشمند و کارخانجات هوشمند می‌شود ما را به سمت افزایش کاربری‌ها و بهره برداری‌ها با موضوع هوشمندی می‌برد اما همزمان با این حوزه، در کنار استفاده از قابلیت‌های هوشمندی، آسیب پذیری و تهدیدات سایبری هم به شهرها اضافه می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران تصریح کرد: به تعبیری می‌توان گفت یکی از تهدیدات عمده شهری ما در آینده تهدیدات سایبری شهری است که باید به آن بپردازیم زیرا می‌خواهیم زیرساخت‌های شهری را روی پلتفرم‌های شهر هوشمند مورد استفاده قرار دهیم و دنبال کنیم.

جلالی تاکید کرد: به تعبیر دیگر قرن بیست و یکم قرن دفاع و مصونیت سایبری شهری است و حتماً باید به آن بپردازیم.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-11-01 11:19

افزودن دیدگاه جدید