کد مطلب: 

261037

محکوم شدن وب سایت آپارات با شکایت صداوسیما

مدیرعامل وب سایت «آپارات»، به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صداوسیما در فضای مجازی محکوم شد.
آپارات

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، وب سایت «آپارات» مدت ها به بهانه کاربر محور بودن، به پخش محتوای متعلق به سازمان اقدام کرده بود و ضمن ضایع کردن حقوق سازمان و بیت المال، بخش عمده ای از درآمدش را از طریق نقض حق پخش محتوای متعلق به سازمان تأمین می‌کرد. این امر تبعات بسیار گسترده و ضرر و زیان جبران ناپذیری از لحاظ مادی و معنوی برای سازمان دربرداشت و موجب تضعیف جایگاه رسانه ملی شد.

از این رو با پیگیری اداره کل مالکیت فکری و حقوق بین الملل سازمان و ارائه مدارک و مستندات متقن، محمدجواد شکوری مقدم، مدیر وب سایت اینترنتی «آپارات»، مجرم شناخته و به پرداخت جزای نقدی محکوم شد. شایان ذکر است صدور این رأی علاوه بر ایجاد رویه قضایی مناسب در کشور، به دو علت ارزشمند و حائز اهمیت است:

نخست اینکه بر مسئولیت سایت منتشر کننده آثار در فضای مجازی (کاربر محور) و لزوم پرداخت همه ضرر و زیان وارده به سازمان توسط ایشان تاکید دارد.

دوم، صدور این قبیل از آراء علاوه بر صیانت از دارایی‌های فکری سازمان در بستر فضای مجازی، سبب تقویت جایگاه تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV) طرف قرارداد با سازمان و بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-09-11 13:04

افزودن دیدگاه جدید