کد مطلب: 

260344

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات فقط به بیان چالش‌ها پرداخته است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه زمان بندی برای دستیابی به اهداف موردنظر در شبکه ملی اطلاعات تعیین نشده، گفت: برنامه وزیر پیشنهادی فقط به بیان چالش ها پرداخته است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات فقط به بیان چالش‌ها پرداخته است

به گزارش سیتنا، علی اصغر عنابستانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: آقای زارع پور جوان انقلابی است و باید از رئیس جمهور به خاطر معرفی وزرای جوان به مجلس تشکر کرد، وی همچنین برنامه جامعی در حوزه های مختلف به ویژه حکمرانی در فضای دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و دولت هوشمند و همچنین شتاب دهی به فضای مجازی دارد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اشکال اساسی وارده به برنامه پیشنهادی آقای زارع پور در مورد شبکه ملی اطلاعات این است که وی تنها به بیان چالش های این حوزه و پیشنهاد راهبردهای حل آن ها اشاره کرده و راه حل عملیاتی در برنامه های وی ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: آقای زارع پور باید مشخص کند دقیقا تا چه زمانی شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت اصلی ارتباطات بوده و مورد مطالبه چندین ساله رهبر معظم انقلاب است، ایجاد خواهد کرد. در برنامه های وزیر پیشنهادی عنوان شده که شبکه ملی اطلاعات در افق 1404 راه اندازی خواهد شد، سوال این است آیا ما باید تا سال 1404 منتظر بمانیم یا برنامه ها بلافاصله بعد از وزارت ایشان آغاز خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه باید اهداف کمی توسعه شبکه ملی اطلاعات مشخص شود و سال به سال هدف گذاری شود تا نمایندگان بتوانند مطالبه گری داشته باشند، افزود: وگرنه این طرح ملی نیز مانند 15 سال گذشته اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی در برنامه خود در مورد طرح موسوم به صیانت از کاربران فضای مجازی اظهارنظر نکرده و متاسفانه ما در کشور در عرصه فناوری اطلاعات، ابتکار عمل در دست نداریم و دارای هیچ پلتفورم، سیستم عامل و یا سخت افزاری نیستیم.

عنابستانی با انتقاد از اینکه طی سال های گذشته از نوآوران در این عرصه نیز هیچگونه حمایتی صورت نگرفته است، اضافه کرد: متاسفانه فقط با چند کپی ناشیانه از نرم افزارهای خارجی که بدون حمایت دولت نیز بوده تلاش کردیم در این عرصه تاثیرگذار باشیم که بدون نتیجه بوده است. آقای وزیر باید مشخص کند که چطور می خواهد از کاربران فضای مجازی حمایت و محافظت کند.

وی یادآور شد: با توجه به ورود تکنولوژی های جدید از جمله اینترنت ماهواره ای و اینترنت 5G، وزیر پیشنهادی باید توضیح دهد که چه برنامه ای برای مواجهه با این تکنولوژی ها دارد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: متاسفانه طی سالیان گذشته بسیاری از دستاوردهای ما در حوزه فضایی نادیده گرفته شده و درمی یابیم که باید به این حوزه بیشتر توجه کنیم.

وی درباره واگذاری شرکت مخابرات و مشکلات فراوان ایجاد شده پس از این واگذاری، تصریح کرد: آقای زارع پور باید برنامه خود را برای حل این مشکل ارائه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: متاسفانه تلفن ثابت روستایی کاملا رها شده است و وزیر پیشنهادی باید مشخص کند که این مسئله را تا چه زمانی می خواهد ساماندهی کند. همچنین اینترنت روستایی نیز باید با یک زمان بندی برنامه ای توسعه ای داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-08-22 11:06

افزودن دیدگاه جدید