کد مطلب: 

259797

شهر هوشمند برای مردم پایتخت ملموس خواهد شد

مدیرکل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: همه کشورها در سطح ملی و بین‌المللی، در حوزه کاری خود دارای هوش مصنوعی هستند که کاربردهای آن در حوزه‌های حمل و نقل عمومی شهری، بهینه‌سازی و زیرساخت‌ها و محیط زیست می‌باشد.
شهر هوشمند برای مردم پایتخت ملموس خواهد شد

به گزارش سیتنا، محمد فرجود در بیست و هفتمین رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» که دوشنبه 11 مرداد سال جاری در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، درباره ویژگی‌های شهر هوشمند بیان کرد: شهر هوشمند، شهری است داده محور که نقش نوآوری و فناوری در آن پر رنگ است و این مسئله بر افزایش کیفیت زندگی شهروندان تاثیرگذار است.

مدیرکل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه همه کشورها در سطح ملی و بین‌المللی، هوش مصنوعی را در حوزه کاری خود دارند و کاربردهای آن در حوزه‌های حمل و نقل عمومی شهری، بهینه‌سازی و زیرساخت‌ها و محیط زیست است،  افزود: هوشمندسازی شهر تهران سبب می‌شود تا شهروندان در کنار یکدیگر قرار گیرند و با افزایش تعداد خدمات دیجیتال در سال‌های آتی شاهد به ثمر نشستن نتایج این اتفاق در شهر خواهیم بود، به طوری که در دو سال آینده، شهر هوشمند برای مردم ملموس می‌شود.

وی درباره سامانه TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی انبوه‌بر) اظهار کرد: این سامانه با در نظر گرفتن ۲۴ معیار و هشت اصل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، نفوذپذیری، حمل و نقل عمومی، فشردگی، تغییر کارکرد معابر، تراکم و اختلاط، وضع موجود را با استفاده از محاسبات و امتیازدهی می‌سنجد و بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از این شاخص‌ها، نقاط ضعف را شناسایی کرده و برای اصلاح و بهبود آن‌ها و بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرکل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به تاکید برنامه سوم توسعه به استفاده از هوش مصنوعی، گفت: سیاست‌گذاری و ایجاد فضای همکاری با سایر مراکز و سازمان‌های مرتبط با شهر هوشمند همچون تعامل با بازیگران حوزه نوآوری نیز بخش دیگری از این دستاورد است.

فرجود به همکاری گسترده شهرداری تهران با دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس نیازهای مدیریت شهری، پروژه‌های فراوانی در نتیجه‌ این همکاری‌ها، در حوزه‌هایی مثل تحلیل داده، هوش مصنوعی، متن‌کاوی، پیش‌بینی آلودگی هوا و... با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از استادان و دانشجویان انجام شده و یک نمونه موفق از ارتباط دانشگاه با شهرداری بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-08-03 13:14

افزودن دیدگاه جدید