کد مطلب: 

259426

پگاسوس؛ تلفن‌های دختر و یکی از همسران سابق حاکم دوبی در میان شماره‌های هک شده

در میان پنجاه هزار شماره تلفن که گزارش شده توسط یک بدافزار ساخت شرکت صهیونیستی هک و کنترل می‌شده، شماره تلفن های شیخه لطیفه، دختر حاکم دوبی و شیخه هیا بنت حسین، همسر سابق شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی هم بوده است.
پگاسوس؛ تلفن‌های دختر و یکی از همسران سابق حاکم دوبی در میان شماره‌های هک شده

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، لطیفه یکی از ۲۵ فرزند شیخ محمد بن راشد آل المکتومف حاکم دوبی است و در سال ۲۰۱۸ میلادی سعی کرده بود از دوبی بگریزد. او در ویدئویی که پیش از ترک دوبی ضبط کرد گفته بود زندگی‌اش بسیار محدود شده است.

حدود ۵ ماه پیش، برنامه پانوراما بی‌بی‌سی ویدئویی که لطیفه ضبط کرده بود را منتشر کرد که در آن می‌گفت "در ویلایی محبوس و نگران جانش است."

هیا، شاهدخت اردنی که همسر سابق شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی است در سال ۲۰۱۹ از دوبی خارج شد. او می‌گوید که از بیم جانش گریخته است.

امارات متحده عربی ادعاهای این دو زن را رد کرده است.

شرکت صهیونیستی ان اس او، تولیدکننده نرم‌افزار متهم شده که بدافزاری به نام پگاسوس را در اختیار پلیس و دستگاه اطلاعاتی شماری از کشورهای جهان قرار داده تا به تلفن‌های همراه روزنامه‌نگاران و کنشگران سیاسی و مدنی و افراد سرشناس نفوذ کنند.

چهار روز پیش، روزنامه‌های واشنگتن پست، گاردین، لوموند و چهارده رسانه دیگر گزارش مربوط به پگاسوس را منتشر کردند.

کشف شماره تلفن‌های این دو شخصیت اماراتی و تعدادی از نزدیکان آنها در لیست تلفن‌هایی که با پگاسوس هک شده است این پرسش را مطرح کرده که آنها احتمالا از سوی حکومت‌های مشتری شرکت ان اس او هدف هک قرار گرفته باشند.

دو هفته پیش شرکت «ان‌اس‌او» بیانیه‌ای در ۳۲ صفحه منتشر کرد که در آن از قواعد و پایبندی‌های حقوق‌بشری این شرکت صحبت شده بود. اما عفو بین‌الملل این بیانیه را بی‌معنی خواند و گفت که بیشتر شبیه یک «بروشور تبلیغاتی» است.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود ادعا کرده که شرکت ان‌اس‌او از طریق نقض فاحش حقوق بشر به این دو زن صدمه زده است و خواهان تنظیم مقرراتی برای کنترل این "صنعت نظارت امنیتی غیرقابل کنترل" شد.

گزارش مربوط به این شرکت و مشتری‌هایش را یک سازمان غیر دولتی مستقر در پاریس به نام "فوربیدن استوریز" و "عفو بین‌الملل" نوشته‌اند.

در ماه فوریه گذشته، در ویدیویی که به دست برنامه پانورامای بی‌بی‌سی رسیده شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم گفته بود که زمانی که قصد داشت فرار کند، کماندوها او را با دارو بیهوش کردند و به محل نگهداری اجباری‌اش در دوبی برگرداند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-07-22 23:10

افزودن دیدگاه جدید